سینماخاطره در اولین روز فعالیت‌اش در 31 ایستگاه توقف کرد


سینماخاطره در اولین روز فعالیت‌اش در 31 ایستگاه توقف کرد

تهران- ایرنا- مدیر سینماسیار انجمن سینمای جوانان ایران، گفت: قطار «سینماخاطره» در اولین روز فعالیت‌اش در 31 ایستگاه توقف کرد و  پنج فیلم را در 20 استان کشور برای کودکان و نوجوان مناطق سیل‌زده و کم‌برخوردار به نمایش درآورد.

نوید کوهبر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره اکران‌های اولین روز طرح ملی «سینما خاطره»، اظهار داشت: در سی‌ام مرداد ماه، پنج فیلم انتخاب شده در سی‌وچهار نوبت، دربیست استان و ۳۱ روستای کشور اکران شد.

وی بیشترین تعداد اکران‌ها را در سه استان خراسان رضوی، کرمانشاه و تهران اعلام کرد و گفت: استان خراسان رضوی با اکران فیلم‌ها در چهار روستای چناران، شهرآباد، خرم‌آباد و جوکار به همراه استان کرمانشاه و تهران هر کدام با چهار اکران در سه منطقه در رتبه نخست تعداد اکران فیلم‌های شاد و خاطره‌انگیز «سینما خاطره» قرار گرفت.

کوهبر ادامه داد: در منطقه سرپل‌ذهاب استان کرمانشاه فیلم‌ها در دو سانس به اکران درآمدند، همچنین روستای ابراهیم‌آباد و شهید رجایی از دیگر مناطق این استان بودند. در استان تهران نیز فیلم‌ها در سه روستای صالح‌آباد، گلحصار و حسن‌آباد نمایش داده شد که به دلیل استقبال چشمگیر روستای حسن‌آباد دو اکران را به خود اختصاص داد.

مدیر سینماسیار در ادامه توضیح داد: شیراز با دو روستای قیر و کازرین، تنکابن با دو منطقه کوده و شهیداباد همچنین سمنان با دو روستای چنداب و چشمه‌نادی به همراه قشم که دو سانس در منطقه طولابخش مرکزی را به خود اختصاص داد در رتبه دوم قرار گرفتند.

کوهبر با اشاره به دیگر ایستگاه‌هایی که قطار «سینما خاطره» در اولین روز فعالیتش‌اش در آن‌ها ایستاد، افزود: در منطقه پیرانشهر در استان ارومیه، ابوزید در استان کاشان، سردشت در استان شهر کرد، هانیوان در استان ایلام، زیدون در استان اهواز، حیدرآباد در تربت‌حیدریه، محله دکتر بهشتی در مشکین‌شهر، نای‌سر در استان کردستان، منطقه ناوکش‌چگینی در استان لرستان، زردین‌علیا در هشترود، زیرکوه در بیرجند، عین‌دو در خوزستان، منطقه بهاباد در استان یزد و بم در کرمان هر کدام یک نوبت فیلم به نمایش درآمد.

«سینماخاطره» که با هدف ایجاد نشاط و شادی در غالب نمایش فیلم‌های شاد، موزیکال و خاطره‌انگیز برای کودکان ونوجوانان مناطق محروم تدارک دیده شده است؛ با اکران فیلم‌ها در مناطق کم برخوردار شهرهای ارومیه، کاشان، شهرکرد، اهواز، کرمانشاه، قشم، بستک، هرمزگان، مشکین، شهر گناباد، اذربایجان شرقی، هشترود، تهران، تربت‌حیدریه، مشهد، یزد، شیراز، بیرجند، خرم‌آباد و سمنان مسیر خود را ادامه خواهد داد. این طرح که تا امروز با استقبال چشمگیری از سوی کودکان و نوجوانان ومسئولان استان‌ها روبرو شده است بصورت رایگان دربیش از ۲۴ استان کشور و در بیش از۱۴۳ روستا و منطقه کم برخوردار برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !