تیری آنری: باور دارم می‌توانم به مربی موفقی تبدیل شوم؛ بعد از برکناری از موناکو مطمئن شدم مربیگری همان کاری است که می‌خواهم انجام دهم


تیری آنری: باور دارم می‌توانم به مربی موفقی تبدیل شوم؛ بعد از برکناری از موناکو مطمئن شدم مربیگری همان کاری است که می‌خواهم انجام دهم

دوران مربیگری آنری در لیگ فرانسه تنها چند ماه طول کشید اما مهاجم سابق آرسنال باور دارد که در صورت داشتن شانس...

طرفداری - علیرغم شکست بزرگی که آنری در دوران مربیگری‌اش در موناکو تجربه کرد، ستاره سابق آرسنال همچنان منتظر فرصت است تا بتواند ارزش‌هایش را به عنوان یک سرمربی نیز ثابت کند. پس از اخراج لئوناردو ژاردیم در اکتبر 2018، تیری آنری در حالی هدایت باشگاه سابق خود موناکو را بر عهده گرفت که این تیم در منطقه سقوط قرار داشت. اوضاع با روی کار آمدن آنری هم چندان فرقی نکرد و او بعد از سه ماه و کسب تنها ۴ برد و ۵ تساوی طی ۲۰ بازی از سمتش برکنار شد و جای خود را دوباره به لئوناردو ژاردیم داد.

اما آنری می‌گوید علیرغم اینکه تجربه پیشین او در سرمربیگری یک شکست محسوب می‌شود، او همچنان خود را فردی می‌بینید که توانایی هدایت یک باشگاه در سطح بالا را دارد. البته اگر این فرصت در اختیارش قرار داده شود. او اخیرا در مصاحبه مفصلی که با نشریه Telegraph داشته، در مورد دوران مربیگری اش در موناکو صحبت کرده است:

من دوست ندارم که به چیزهای منفی فکر کنم و همیشه سعی می‌کنم به چیزهای مثبت بیاندیشم. به همین دلیل هم به موناکو رفتم، تا تحولی ایجاد کنم. شاید بگویید من دیوانه‌ام، اما من عاشق فوتبال هستم و باور دارم که می‌توانم به یک مربی موفق تبدیل شوم. من دوست ندارم به سختی‌ها و شکست‌ها فکر کنم و به انجام کارهای آسان علاقه‌ای ندارم. دوست دارم که اوضاع را مدیریت و رهبری کنم و مسئولیت انجام آن را بپذیرم. همیشه به دنبال ایجاد یک تحول هستم و به همین دلیل نیز به آرسنال و سپس به روبرتو (مارتینز) در تیم ملی بلژیک ملحق شدم. فرقی نمی‌کند که شما به دنبال باقی ماندن در لیگ باشید و یا رؤیای قهرمانی در لیگ قهرمانان را داشته باشید. صداقت و توانایی برقراری ارتباط، کلیدهای موفقیت شما خواهند بود. اما موفقیت چیست و چگونه به دست می آید؟ آیا می‌توان آن را در بهبود عملکرد و پیشرفت بازیکنان خلاصه کرد؟ به‌طور کلی نتایج، نشان‌دهنده میزان موفقیت شما هستند، اما من دوست دارم در کنار گرفتن نتایج به پیشرفت بازیکنان نیز کمک کنم.

آنری تائید می‌کند که دوران حضورش بر روی نیمکت مربیگری موناکو همراه با شکست بوده است، اما این مهاجم افسانه‌ای بر این باور است که او مسئولیتی را بر عهده گرفته که انجام آن، کار بسیار مشکلی بوده است. تیمی که او به ژاردیم تحویل داد در نهایت توانست فصل را در رتبه ۱۷ ام به پایان برساند. او انتظار زمان و فرصت بیشتری را از باشگاه داشته تا بتواند خود را بهتر با شرایط وفق دهد و همچنین مشکلات تیم را برطرف کند. اما باشگاه برای اینکه خطر سقوط را از خود دور کند، تصمیم به برکناری او گرفت. آنری می‌گوید:

من همیشه می گویم که شما یا برنده می‌شوید و یا چیزی جدید یاد می‌گیرید و همان‌طور که حدس می‌زنید من چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام. موناکو همچنان در قلب من است. آنجا باشگاهی است که چه در زمینهٔ بازی و چه در زمینهٔ مربیگری اولین فرصت را در اختیار من قرار داد و من به خاطر همین همیشه قدردان افرادی هستم که این لطف را در حق من انجام دادند. چه آنهایی که هنوز در باشگاه هستند و چه کسانی که دیگر آنجا حضور ندارند. در آن زمان این قلب من بود که صحبت می‌کرد و من تنها می‌خواستم به‌جایی برگردم که از آن دوران حرفه‌ای ام را شروع کرده بودم. در مورد اتفاقاتی که افتاد حتی ذره‌ای هم پشیمان نیستم. مسئولیت سختی بر عهده من بود و اعتقاد دارم که اگر زمان بیشتری در اختیار من قرار می‌گرفت، قادر بودم کارهای بیشتری انجام دهم. اما حقیقت این است که فرقی نمی‌کند که شرایط چگونه است، زمانی که شما نتایج لازم را کسب نکنید باید باشگاه را ترک کنید. تنها چیزی که می‌خواهم بگویم این است که اگر شما شهامت لازم را نداشته باشید و روی نیمکت مربیگری ننشینید، پس هیچ چیزی در مورد آن نمی‌دانید. من نظرات بسیاری از افراد را در مورد اتفاقاتی که در موناکو افتاد خوانده و شنیده‌ام. نمی‌خواهم به جزئیات بپردازم اما به نظر من آن‌ها اشتباه فکر می‌کنند.


اگر از اول می‌دانستم که تنها ۳ ماه زمان خواهم داشت، شاید به شکل دیگری برنامه‌ریزی می‌کردم. اما کاری که من سعی داشتم انجام دهم برای آینده باشگاه بود و انجام دادن چنین کاری در زمانی کوتاه کار بسیار سختی است. من به دستاوردهایی که با آن تیم جوان به دست آوردیم افتخار می‌کنم. ما باید در دو مسابقه خود مقابل کن و آمیان به هر ۶ امتیاز ممکن دست پیدا می‌کردیم و من مطمئن بودم با توجه به کیفیتی که تیم داشت قادر به انجام آن هستیم و می‌توانیم در لیگ باقی بمانیم. بعد از برکناری کاملاً مطمئن شدم مربیگری همان کاری است که می‌خواهم انجام بدهم. هیچ شکی در این مورد ندارم. برخی از مربیان سابقم را ملاقات کرده‌ام و آن‌ها به من گفتند تیری حالا تو می‌توانی خودت را یک مربی بدانی، چرا که اخراج شده‌ای. من هیچ شکایتی ندارم و تنها می‌خواهم از همه تشکر کنم. به‌جای گذاشتن میراث و تیمی برای آینده، قطعاً کاری زمان‌بر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...