فجرسپاسی با 3 گل از سد علم‌ و ادب تبریز گذشت


فجرسپاسی با 3 گل از سد علم‌ و ادب تبریز گذشت

شیراز- ایرنا - تیم فجر شهیدسپاسی شیراز در هفته دوم رقابت‌های فوتبال دسته یک کشور (جام آزادگان ) به سختی از سد تیم علم و ادب تبریز گذشت و 3 گل به ثمر رساند.

این دیدار عصر پنج‌شنبه در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد و تیم میزبان با نتیجه سه بریک بازی را به سود خود تمام کرد.

هر ۲ تیم که در هفته نخست شکست را پذیرا شده بودند در این دیدار برای برد به میدان آمدند و بازی نسبتا خوبی هم از خود به نمایش گذاشتند اگر چه میهمان نمایش بهتری داشت.

فجری‌ها در نیمه نخست بازی را بهتر آغاز کردند و حاصل همین برتری هم گلی بود که در دقیقه ۱۴ توسط محمد امینی به ثمر رسید تا میزبان یک بر صفر پیش بیفتد.

شاگردان داود مهابادی سرمربی تیم فجر پس از زدن گل برتری در زمین خود به دفاع پرداخته و ضد حمله را در دستور کار قرار دادند و همین امر هم موجب شد تیم علم و ادب بازی را در دست بگیرد و به گل مساوی هم برسند.

دقیقه ۲۶ بر روی پرتاب بلند مدافع تیم علم و ادب، توپ درون محوطه جریمه به محمد قنبری رسید و این بازیکن با یک ضربه برگردان گل مساوی را به زیبایی درون دروازه فجرجای داد و همه چیز به تساوی کشیده شد و این حاصل عقب نشینی میزبان پس از زدن گل نخست بود.

فجری‌ها پس از دریافت گل از لاک دفاعی بیرون آمدند و دوباره بازی را دست گرفتند و به نظر می رسید که در دستور کار آنها پس از زدن گل رفتن به دفاع در زمین خود و دادن توپ به حریف و سپس ضد حمله باشد.

دقیقه ۳۱ بازی ضربه خطرناک امیر حسین صدقی با واکنش آرمان ایازلو دروازبان تیم علم و ادب دفع شد.سرانجام دقیقه ۳۹ نیزفجری‌ها از روی نقطه پنالتی به گل برتری دست یافتند.

در این لحظه بر روی ارسال بلند هافبک تیم فجر توپ درون هجده قدم به دست مدافع تیم علم و ادب برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد و اعتراض بازیکنان میهمان هم ره به جایی نبرد و میلاد غریبی از روی نقطه پنالتی با یک ضربه خوب و بر خلاف جهت حرکت دروازبان تیم علم و ادب توپ را درون دروازه جای داد تا دوباره فجری‌ها جلو بیفتند.

تیم میزبان بازهم پس از برتری عقب نشینی کردند و چشم به ضد حمله داشتند تا تعدادهای گل خود را افزایش دهند که اینگونه نشد و سرانجام نیمه نخست با برتری ۲ بر یک فجر پایان یافت.

در نیمه دوم نیز تیم میهمان بازی را بهتر آغاز کرد و میزبان هم به دنبال حفظ اندوخته خود بودند .

دفاع در زمین خودی و ضد حمله بازهم در نیمه دوم در دستو کار فجری‌ها بود که چند بار هم بر روی همین تاکتیک صاحب فرصت شدند که از دست رفت .

در ادامه نیمه دوم تیم فجر برای تقویت میانه میدان و کم کردن فشار حریف ایوب کلانتری بازیکن با تجربه خود را به میدان فرا خواندند و تا حدودی هم بازی را به تعادل کشیدند.

در حالی که تیم میزبان در دقایق پایانی بازی به دنبال حفظ برتری خود بودند دردقیقه ۳ وقت تلف شده پس از اینکه حریف نتوانست یک فرصت طلایی را تبدیل به گل مساوی کنند، بر روی ضد حمله نیز گل سوم هم دریافت کردند.

دراین لحظه توپ برگشتی تبدیل به ضد حمله شد و فجری‌ها با سه بازیکن خود را به دروازه علم ادب نزدیک کردند و با یک همکاری خوب و ضربه بابا محمدی کار میهمان را با زدن گل سوم تمام کردند و سر انجام این بازی با نتیجه سه بریک به سود فجر پایان یافت تا آنها شکست سه بریک هفته نخست مقابل آلومینیم اراک را جبران کنند.

از این بازی نیز با وجود اینکه سرمربی تیم فجر از هواداران تیمش خواسته بود به ورزشگاه بیایند اما استقبال خوبی نشد.

همچنین تیم قشقایی شیراز در این هفته در ورزشگاه یادگار امام قم با نتیجه مساوی یک بریک مقابل تیم خوشه طلایی ساوه متوقف شد .

به دلیل آماده نبودن زمین ورزشگاه ساوه این بازی در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار شد .

در مسابقات فوتبال دسته یک باشگا ه های کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر دوره بیستم در سال ۹۹ دریافت خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم به دسته دوم می روند.

۹۶۰۰ /۶۱۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد