یک هکتار از مراتع طبیعی قزوین در آتش سهل انگاری سوخت


یک هکتار از مراتع طبیعی قزوین در آتش سهل انگاری سوخت

سهل انگاری باغداران روستاهای نیارک و ونگین بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی استان رابه آتش کشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر اسداللهی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین از مهار آتش سوزی در بیش از 1 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان قزوین خبرداد و گفت: امسال بیش از 700 هکتار از اراضی منابع طبیعی و مراتع استان قزوین در آتش سهل انگاری سوخت.

وی بیان کرد: یگان محافظت از منابع طبیعی استان قزوین امروز با تلاش بسیار توانستند آتشی که از سوی باغات دو روستای نیارک و ونگین به مراتع طبیعی استان سرایت کرده بود را مهار کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار داشت: بر اساس شواهد موجود سهل انگاری باغداران در کنترل آتش در مزرعه عامل ایجاد این آتش سوزی در باغات منطقه و نهایتا سرایت آن به مراتع طبیعی شده است که در زمان کوتاهی امکان نابودی بخش عظیمی از مراتع و اراضی منابع طبیعی استان قزوین وجود داشت.

اسداللهی خاطرنشان کرد: بارش بهاره مناسب در اوایل امسال اگرچه بهار سرسبزی به همراه داشت اما با خشکی علوفه بهاره امکان آتش سوزی در مراتع و باغات را چند برابر کرد که بی توجهی عوامل انسانی و سهل انگاری گردشگران در دل طبیعت بخش قابل توجهی از مراتع استان را به آتش کشید.

وی افزود: وزش باد این فصل در زمان کوتاهی یک جرقه را به آتش سوزی گسترده و نابودی بخش قابل توجهی از مراتع و اراضی ملی تبدیل می کند از این رو نیاز است تا مردم در این زمینه هشیاری کافی داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین تصریح داشت:یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین با بضاعت اندک در تعداد نیرو و امکانات مواجه است و با همین شرایط در تلاش است تا از بروز حوادث پیشگیری و در صورت وقوع نسبت به مهار آن اقدام کند اما هیچ نیرویی از اراده و خواست انسان قوی تر نیست و معتقدیم در صورتی که مردم با ما همراه باشند میتوانیم این مسئله را کنترل کنیم.

اسداللهی افزود: متاسفانه امروز بیش از 700 هکتار از مراتع استان قزوین در آتش سوخته است که حداقل در یک دهه بی سابقه بوده است.

وی گفت: اگرچه بارها اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شده است اما نیاز است تا دهیاران و معتمدین محلی در این امر با ما همراه باشند.

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین خاطرنشان کرد: منابع طبیعی سرمایه هایی ارزشمند و دارایی همه مردم است و اجازه نمی دهیم افرادی با سوء قصد نسبت به نابودی این مراتع اقدام کنند ازاین رو قطعا با متخلفین برخورد می شود.

اسدالله گفت: قانون نیز ظرفیت این مسئله را ایجاد کرده است و قطعا با آتش افروزان در منابع طبیعی و اراضی ملی برخورد خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک