عملیات اجرایی احداث 2 هزار واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد


عملیات اجرایی احداث 2 هزار واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- در آستانه فراسیدن هفته دولت ، عملیات اجرایی احداث 2 هزار واحد مسکونی نیازمندان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز شد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی احداث این ۲ هزار واحد مسکونی ویژه افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی به صورت نمادین روز پنجشنبه به صورت همزمان با حضور محمدباقر نوبخت و جمعی از مسئولان ملی و استانی در خراجی شهرستان کیار آغاز شد.
برای احداث این تعداد واحد مسکونی، صبح امروز پنجشنبه تفاهمنامه ای بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری چهارمحال و بختیاری منعقد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این واحدهای مسکونی روستایی تا یک سال دیگر افتتاح و تحویل نیازمندان واجد شرایط می شود.
اقبال عباسی تاکید کرد: از ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار احداث مسکن های روستایی کشور یکهزار میلیارد ریال به چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.
وی افزود: البته به نیت تعداد ۲ هزار و ۴۴۰ شهید چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس این تعداد واحد مسکونی نیز ۴۴۰ باب افزایش یافته است.
عباسی تصریح کرد: سهم چهارمحال و بختیاری از طرح مسکن ملی که هفته آینده به دست رئیس جمهوری افتتاح می شود یکهزار و ۳۰۰ واحد در شهرهای این استان است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به حدود ۵ هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان و روستاییان نیاز دارد که مقرر شده است تا از این تعداد ۲ هزار واحد مسکونی از محل اعتبارات برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری چهارمحال و بختیاری ساخته و در اختیار متقاضیان نیازمند قرار داده شود.
چهارمحال و بختیاری براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ برابر ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت با ترکیب ۶۵ درصد شهری و ۳۵ درصد روستایی دارد.
محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.
۷۳۶۲/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی