340 میلیارد تومان صرف احداث واحدهای فعال شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان شد


340 میلیارد تومان صرف احداث واحدهای فعال شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان شد

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان با بیان اینکه 340 میلیارد تومان صرف احداث واحدهای فعال در شهرک علمی و تحقیقاتی شدTگفت: گردش مالی این شهرک بیش از یکهزار و 470 میلیارد تومان است.

عباس رضایی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه ویژه علمی و فناوری در استانداری اصفهان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند و بیش از هفت هزار نیروی کار در آن مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: مهمترین چالش عدم شگل‌گیری کریدور علم و فناوری ساختار است که طبق آیین نامه ای هم دولت نباید و نمی‌خواهد متصدی امر شود و هم اینکه دولت می‌خواهد آن را به بخش خصوصی واگذار کند و از طرفی نیز نمی خواهد این موضوع به بحث تجاری تبدیل شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد: جمع این‌ها نیازمند یک ساختار اساسی، منطقی و قانونی است که هم دولت درگیر نشود و ساختار بزرگ آن بزرگ‌تر نشود و همچنین اعمال حاکمیت این بخش را نمی‌توان به‌صورت صددرصد به بخش خصوصی واگذار کرد.
وی تصریح کرد: قرار است شورای عالی که به این منظور در وزارت علوم تشکیل شد بر روی این موضوع کار کرده و چند استان مهم کشور در زمینه ایجاد کریدورهای علم و فناوری از جمله اصفهان، یزد، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و... پیشنهادات خود را به این شورا ارائه خواهند داد.
رضایی با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی در اصفهان می‌تواند برای شکل‌دهی منطقه ویژه علم و فناوری را به بهترین شکل هماهنگی لازم را داشته باشد اظهار داشت: دلیل این امر نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در شهرک علمی و تحقیقاتی فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: من فکر نمی کنم ظرفیتی در هیچ کجای استان و کشور در قالب کریدورهای علم و فناوری داشته باشیم و به همین منظور مقرر شد کمیته ای متشکل از رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی و چند کارشناس مربوطه با مسوولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع استان تشکیل و مشکلات احصاء و به تهران منعکس شود.

شهرک‌های علمی- تحقیقاتی باید با تمام توان تقویت شوند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این جلسه گفت: نقاط قوت شهرک‌های فناوری و علمی- تحقیقاتی را باید با تمام توان تقویت کرد.
سید حسن قاضی عسگر با اشاره به اینکه انتخاب مدل مناسب توسعه مناطق ویژه نوآوری یکی از چالش‌های مناطق علم و فناوری است افزود: ایجاد پارک علم و فناوری و راه اندازی آن خود نیازمند نوعی فناوری با نام فناوری نرم است.
وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان باید شناسایی و به یکدیگر و نیز به شهرک‌ علمی- تحقیقاتی متصل و مرتبط شوند که در این صورت کریدورهای علم و فناوری خوبی خواهیم داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تصریح کرد: ما در اصفهان و در امر جریان توسعه صنعتی خوب پیش رفته‌ایم اما به شدت به جریان‌های توسعه سیستمی و یادگیری نیازمندیم.

قاضی عسگر نساجی و پوشاک را اولویت استان دانست و گفت: اصفهان باید در حوزه علم و فناوری در موضوعات حمل و نقل ریلی، گردشگری، کشت گلخانه ای، ساخت تجهیزات پزشکی، بایوتکنولوژی و شهر هوشمند نیز در اولویت‌های نخست بپردازد.
در این جلسه حاضران به اتفاق معتقد بودند که آموزش، نوآوری، بازاریابی، تجارت و فروش در عرصه شرکت های دانش بنیان و شهرک علمی و تحقیقاتی نیازمند سیاست‌گذاری است و نیز اقدامات اجرایی طرح‌ها باید از راه شهرک‌های علمی- تحقیقاتی صورت گیرد.
آن‌ها همچنین رشد شهرک‌های علمی و تحقیقاتی را عامل رشد دانشگاه‌های استان و اصفهان را دارای نقاط کانونی خوبی در چهارگوشه شهر اصفهان دانستند.
به اعتقاد این مدیران، شهر اصفهان به منظور تربیت نیروی انسانی موردنیاز، برنامه آموزشی جامعی می‌خواهد.
۷۱۳۵/ ۶۰۲۶/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا