احسان و نیکی به مردم در زندگی امام موسی کاظم (ع) ساری و جاری بود


احسان و نیکی به مردم در زندگی امام موسی کاظم (ع) ساری و جاری بود

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین روز پنجشنبه در مراسم جشن میلاد با سعادت امام موسی کاظم (ع) که در هیات حضرت مسلم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: تمامی شیعیان به ویژه مردم ایران به واسطه نوادگان امام موسی کاظم از برکات این امام همام استفاده کردند و وجود نوادگان این حضرت در ایران از جمله امام رضا (ع)، حضرت معصومه(س) و حرم مطهر شاهچراغ نشان دهنده محبت و لطف حضرت به کشور ایران بوده است.
حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب با اشاره به اینکه امام کاظم علیه‌السلام همانند پدران پاک نهادش در فضیلت‌های اخلاقی و عملی آموزگار و نمونه دیگران بود، افزود: با نگاهی به روایات و سیره امام موسی کاظم (ع) به این نتیجه می‌رسیم که ایشان در علم، حلم، تواضع، مکارم اخلاق و سایر فضائل اخلاقی ضرب المثل بود و شیعیان باید با الگوبرداری از این فضائل به درجات بالاتری دست یابند.
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: امام موسی کاظم (ع) با توجه به اینکه بسیاری از عمر مبارک خود را در زندان سپری کردند با همین روش و منش توانستند حتی بسیاری از زندانبان های حکومت بنی عباس را هم جذب خود و دین اسلام کنند.
فاطمی نسب گفت: از صفات والای اخلاقی امام کاظم (ع) احسان و نیکی به مردم بود به طوری که نیازمندان در پیشگاه حضرت عرض حاجت کرده و نیاز خویش را از او با عنوان باب‌الحوائج بر آورده می کردند.
۶۱۰۱

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!