نمایشگاه بزرگ صنایع دستی غرب کشور در مریوان افتتاح شد


نمایشگاه بزرگ صنایع دستی غرب کشور در مریوان افتتاح شد

سنندج - ایرنا - نمایشگاه بزرگ صنایع دستی منطقه غرب کشور در مریوان با حضور 6 استان افتتاح شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مریوان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه صنایع دستی با حضور ۶ استان غرب کشور به مدت پنج روز از ساعت ۱۶ تا ۲۴ شب منتظر بازدید علاقمندان است.

فریاد حدادیان با اشاره به اینکه همدان، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام از جمله استان‌های شرکت کننده در این نمایشگاه هستند اظهار داشت: در این نمایشگاه در قالب ۴۳ غرفه آثاری برگرفته از تمامی رشته‌های صنایع دستی استان های شرکت کننده برپا شده است.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این نمایشگاه هیچ گونه هزینه ای در خصوص اسکان و ایاب و ذهاب پرداخت نمی‌کنند افزود: این نمایشگاه در راستای مصوبات ستاد جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در کنار دریاچه زریبار برپا شده است.

حدادیان با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه علاوه بر معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه گردشگری این شهرستان تکمیل برنامه های جنبی جشنواره است اضافه کرد: امسال رویکرد اصلی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گردشگری است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۲ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس