بخشی از درآمد بیمارستان رضوی مشهد برای درمان مستضعفان هزینه می‌شود


بخشی از درآمد بیمارستان رضوی مشهد برای درمان مستضعفان هزینه می‌شود

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: بخشی از درآمد بیمارستان رضوی برای درمان مستضعفان و اقشار کم درآمد هزینه می‌شود که این خدمات در قالب ساخت درمانگاه، دارالشفا یا ارائه خدمات درمانی رایگان به آنان خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی روز پنجشنبه در بازدید از عملیات اجرایی و بهره برداری چند پروژه بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مشهد افزود: برند رضوی این بیمارستان مانع از نادیده گرفتن مستضعفان می شود.

وی اظهار داشت: نمی توان فقط به کسب سود و درآمدزایی این بیمارستان اکتفا کرد بلکه این مرکز درمانی علاوه بر پذیرش بیماران با بضاعت مالی مناسب هیچگاه وظایف خود نسبت به مستضعفان را فراموش نمی کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نام امام رضا (ع) برای بیمارستان فوق تخصصی رضوی یک تشخص، ارزش و اعتبار است و آنچه منسوب به این حضرت است باید استانداردهایی در شان ایشان داشته باشد.

وی افزود: برخورداری از بهترین پزشکان و پرستاران، بهترین تجهیزات و خدمات درمانی، اخلاق و کرامت انسانی، نشانه ها و شاخصه های بیمارستانی است که به نام حضرت امام رضا (ع) می باشد.

حجت الاسلام مروی اظهار داشت: شغل طبابت از مشاغل با ارزش جامعه است که هم وجهه اجتماعی و هم ارزش معنوی دارد، بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب پزشکان نظام جمهوری اسلامی باید به نحوی عمل کنند که بیمار فقط درد بیماری خود را داشته و نگرانی بابت هزینه ها یا مسائل دیگر نداشته باشد.

رئیس بنیاد سلامت رضوی نیز در این مراسم گفت: از زمان تولیت مرحوم آیت الله طبسی تاکنون نگاه ویژه ای به حوزه سلامت وجود داشته که نتیجه آن راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی رضوی و توسعه تجهیزات و امکانات آن بوده است.

محمود شبستری ارتباط بیمارستان رضوی با دانشگاه های علوم پزشکی را از دیگر توفیقات حوزه سلامت آستان قدس رضوی دانست و افزود: توسعه فعالیت های بین المللی و ارتباط این مرکز درمانی با پزشکان و دانشمندان خارجی و برگزاری همایش های بین المللی و تخصصی از جمله دستاوردهای این مجموعه است.

وی اظهار داشت: بزرگترین همایش بین المللی قلب با حضور متخصصان ۴۰ کشور پاییز امسال با میزبانی بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می شود.

وی وجود خادمیاران سلامت در نقاط مختلف و ارائه خدمات درمانی رایگان را از اقدامات بنیاد سلامت رضوی ذکر کرد و گفت: در دهه ولایت و امامت خادمیاران رضوی در چهار نقطه از اطراف حرم مطهر رضوی طی سه روز خدمات درمانی رایگان ارائه کردند.

شبستری با تاکید بر اینکه بیمارستان فوق تخصصی رضوی یک بیمارستان خصوصی است افزود: با این حال این بیمارستان در قالب یک بیمارستان دولتی نیز خدمات رسانی می کند به طوری که برخی پزشکان دستمزد خود را با احتساب تعرفه دولتی از بیماران دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: بیمارستان فوق تخصصی رضوی بیماران سکته مغزی و سکته قلبی را همانند برخی بیمارستان های دولتی به صورت ویژه پذیرش نموده و در مدت نیم ساعت رگ مسدود شده مغز یا قلب آنان را باز می کند، در حالی که این مهم از حیطه وظایف بیمارستان خصوصی خارج است.

مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی نیز در این مراسم گفت: این مرکز درمانی ۱۴ سال قبل راه اندازی شد و کادر درمانی این مرکز همواره تلاش کرده اند انتخاب اول مردم ایران و منطقه خاورمیانه باشند.

رضا سعیدی با اشاره به افزایش جذب بیماران در این مرکز درمانی افزود: جذب بیماران از کشورهای خاورمیانه در بیمارستان فوق تخصصی رضوی از چهار هزار نفر در سال ۹۵ به پنج هزار نفر در سال ۹۶ و بیش از ۱۰ هزار نفر در سال ۹۷ رسید.

وی اظهار داشت: طبق موافقت وزارت بهداشت، امسال دستگاه های شتاب دهنده و نمونه های جدید دستگاه ها و تجهیزات پزشکی به امکانات بیمارستان رضوی افزوده می شود.

وی با اشاره به پروژه هایی که امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی بهره برداری شد گفت: واحد بیماران بین الملل با هدف تسریع و تسهیل در فرآیند پذیرش و ترخیص گردشگران سلامت با برخورداری از مترجمان مجرب، پزشکان هم زبان و هم ملیت دارای استانداردهای عالی در رده های بین المللی در این بیمارستان بهره برداری شد.

سعیدی افزود: شبکه جامع سلامت رضوی با هدف دسترسی جامع به موسسات سلامت محور آستان قدس رضوی و ساماندهی خدمات سلامت این آستان مقدس که در آن برای تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت زائران و مجاوران تلاش خواهد شد از دیگر طرح های بهره برداری شده امروز بود.

وی اظهار داشت: همراه سرای غدیر با ۳۵۰ متر مربع مساحت که مکانی برای استراحت همراهان بیمار شامل محل بازدید کودکان، سالن مطالعه، کافی نت و نمازخانه است نیز در محل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گشایش یافت.

مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: اتاق عمل های ۱۱ گانه از طرح های در دست اجرای این مرکز درمانی است که در دو هزار مترمربع با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی با اشاره به بیمارستان سیار این مرکز افزود: این بیمارستان سیار شامل اتوبوس ویژه درمانی مجهز به پیشرفته ترین و نوین ترین تجهیزات پزشکی دارای بخش های اورژانس، درمانگاه عمومی با ۱۰ تخت بستری و یک تخت احیا، آزمایشگاه و دستگاه های ویژه رادیولوژی و سونوگرافی، اتاق عمل ویژه جراحی های سرپایی و چهار یونیت دندان پزشکی است که به زودی فعالیت خود را در مجموعه بیمارستان رضوی آغاز می کند.

در این مراسم از پزشکان نمونه بیمارستان فوق تخصصی رضوی نیز قدردانی شد.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!