980 طرح عمرانی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد


980 طرح عمرانی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

بیرجند - ایرنا - 980 طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار چهار هزار و 985 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عصر پنجشنبه در نشست خبری گفت: همچنین عملیات اجرایی ۳۹ طرح با پیش بینی اعتبار سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت امسال آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در مجموع یک هزار و ۱۹ طرح با اعتبار هشت هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: از مجموع پروژه‌های هفته دولت در این استان حدود ۲۸۴ پروژه با ۲۸ درصد در مناطق شهری و ۷۳۵ پروژه با ۷۲ درصد در مناطق روستایی افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی افزود: همزمان با هفته دولت ۷۳ روستا با هزینه‌کرد ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و ۸۲ واحد صنعتی با هزینه‌کرد ۱۱ میلیارد تومان اعتبار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی جمعیت برخوردار از طرح‌های گازرسانی را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: همچنین عملیات اجرایی سه پروژه گازرسانی در ۲۲ روستا با جمعیت ۹ هزار نفر نیز در هفته دولت آغاز می‌شود.

میرجعفریان یادآور شد: از ابتدا تا پایان امسال عملیات گازرسانی به ۳۶۰ روستا و ۳۶۰ واحد صنعتی برنامه ریزی شده است که با این اقدام تا پایان امسال، ۸۲ درصد روستاهای بالای ۲ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی یکی از نیازمندی‌های اساسی واحدهای صنعتی استان را تامین انرژی و گاز دانست و تصریح کرد: با برنامه‌ای که در استان پیش بینی شده تا پایان امسال واحدهای صنعتی باید از دغدغه تامین منابع انرژی و گاز خارج شوند و به فکر تولید بیشتر باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آبرسانی به روستاهای استان گفت: در حال حاضر ۳۷ مجتمع آبرسانی در قالب ۴۵۰ تا ۵۰۰ روستا در دست احداث است.

وی ادامه داد: این مجتمع‌ها اکنون بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با تخصیص به موقع اعتبار حداکثر در سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و مشکل آب شرب روستاهای استان رفع خواهد شد.

میرجعفریان گفت: برای این مهم رایزنی‌های گسترده‌ای انجام و برنامه کاملی برای تامین منابع مالی این پروژه‌ها تعریف شد همچنین حفر و تجهیز چاه‌ها، مخازن و شبکه‌های انتقال و داخلی در این زمینه مشخص شده است.

وی از افتتاح ۲۳ پروژه آب روستایی همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و جمعیت برخوردار ۶۳ هزار نفر هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین چهار پروژه با جمعیت برخوردار سه هزار نفر و اعتبار ۹۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۶۷ پروژه طرح هادی برای زیر پوشش قرار دادن ۳۴ هزار نفر جمعیت و اعتبار ۱۳ میلیارد تومان را در این ایام به بهره برداری خواهد رساند.

میرجعفریان به افزایش پوشش تلفن ثابت و دیجیتال در روستاهای استان اشاره کرد و افزود: عملیات ساختمانی ۶۰ سایت دیجیتال صدا و سیما در استان به اتمام رسیده و تجهیزات لازم در حال نصب است.

وی اضافه کرد: تا پایان امسال پوشش تلفن ثابت در روستاها ۱۰۰ درصد و تلفن همراه در مکان‌هایی که نیاز است انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به پروژه‌های راه و جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه در استان در دست ساخت است که در دهه فجر بخشی از راه‌های روستایی و اصلی به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح و کلنگ زنی طرح‌ها با حضور استاندار و معاونان وی

وی اعلام کرد: از روز اول هفته دولت پروژه‌های شهرستان‌ها با حضور استاندار و معاونان افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

میرجعفریان گفت: خراسان جنوبی این روزها به یک کارگاه عمرانی و اقتصادی تبدیل شده است و همه سعی کرده‌ایم دست در دست هم برای ارتقا و توسعه استان سختی‌ها را بپذیریم و تلاش کنیم.

وی افزود: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که باید با تلاش همه مردم و مسئولان این ظرفیت‌ها بالفعل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: استاندار، برنامه‌های کلان و راهبردی را در دستور کار قرار داده است که برای پیشبرد آن به حمایت مسئولان و خبرنگاران نیاز داریم.

وی گفت: در چند ماه اخیر تحرکات خوبی در استان رقم خورده و در بخش‌های اقتصادی برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت با همت دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است که از جمله آنها می‌توان با موضوع هاب منطقه‌ای شتر که برند بسیار بزرگی در کشور برای استان است اشاره کرد.

میرجعفریان اضافه کرد: با این طرح بزرگ ۱۰ تا ۱۲ هزار فرصت شغلی طی ۲ سال در استان ایجاد خواهد شد.

وی احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان و نیازمندان را از دیگر پروژه‌های مهم استان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ۸۸ هزار واحد مسکونی در روستاها وجود دارد که در سال‌های گذشته ۳۶ هزار واحد استحکام سازی شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: سالانه حداکثر ۲ تا سه هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی می‌شد اما بیش از ۳۷ هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارد که با این روند شاید سال‌ها نمی توانستیم نسبت به استحکام و مقاوم سازی واحدهای روستایی اقدام کنیم.

وی با اشاره به اجرای ۱۹۰ پروژه توسعه روستایی در استان یادآور شد: یکی از برنامه‌های اساسی این است که روستاها را محیط مناسبی برای سکونت تبدیل کنیم چراکه اگر فضا و شغل مناسب ایجاد شود شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه نشینی نخواهیم بود.

میرجعفریان خراسان جنوبی را از قطب‌های تولید فرش دستباف معرفی کرد و افزود: نخستین بار ارزش گذاری فرش دستباف توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان انجام شد که در این زمینه فرش تولیدی بدون دغدغه و با قیمت بالا به فروش خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم همچنین امید به زندگی در روستاها افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به سفرهای شهرستانی استاندار اشاره کرد و گفت: در چند ماه گذشته سفرهایی که در نقاط مختلف استان انجام شد و ۴۱۱ مصوبه به تناسب نیازهای شهرستان‌ها و روستاها داشته که تاکنون ۸۵ درصد مصوبات وارد فاز اجرایی شده است.

وی بیان کرد: برخی مصوبات نیاز به برنامه‌های میان مدت و بلندمدت دارد اما برخی مصوبات ۲۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت و حتی برخی ۱۰۰ درصد پیشرف فیزیکی دارد.

میرجعفریان افزود: خراسان جنوبید تبدیل به تهران شده است و هفته‌ای نیست که حداقل یک یا دو مسئول کشوری به استان سفر نکند و بدون شک این سفرهای پربرکت تشریفاتی نیست.

پروژه اتصال بیرجند به ایستگاه یونسی و شبکه سراسری راه آهن تا چهار سال آینده، ادامه پروژه دوبانده سازی جاده بیرجند - قاین با استفاده از اعتبارات کمیسیون ماده ۵۶ به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان، ابلاغ تسهیلات برای احداث و بهسازی واحد مسکونی مناطق سیل‌زده، توازن بخشی به سکونتگاه‌های شهری و افزایش پرواز با هدف کاهش قیمت‌ها از دیگر موضوعاتی بود که معاون استاندار خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران به آنها اشاره کرد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403