استانداران خراسان جنوبی و یزد تفاهم‌نامه امضا کردند


استانداران خراسان جنوبی و یزد تفاهم‌نامه امضا کردند

بیرجند - ایرنا - تفاهم‌نامه مشترک بین استانداری‌های خراسان جنوبی و یزد در زمینه‌های عمرانی، اقتصادی، دانشگاهی و کشاورزی امضا شد.

«محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان جنوبی و «محمدعلی طالبی» استاندار یزد روز پنجشنبه با هم دیدار و این تفاهم‌نامه مشترک را امضا کردند.

استاندار خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با امضای این تفاهم‌نامه از تجربه دو استان در بخش‌های مختلف برای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر استان‌های خراسان جنوبی و یزد بهره گرفته خواهد شد.

معتمدیان، گسترش امنیت و استاندارد راه‌ها، توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به اقلیم مشترک، اجرای هرچه بیشتر سیستم‌های آبیاری نوین، همکاری مراکز تحقیقات شوری، ایجاد خط هوایی بیرجند - یزد، توسعه صادرات یزد به افغانستان از مرز خراسان جنوبی، برپایی نمایشگاه‌های محصولات فصلی دو استان و بهره گیری از تجربیات گردشگری و میراث فرهنگی استان‌های یزد و خراسان جنوبی را از جمله بندها و اهداف امضای این تفاهم‌نامه اعلام کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین مصوباتی که در تفاهم‌نامه قید شده‌، توجه به تردد و ارتباطات از جمله سرعت بخشی به دوبانده سازی محور طبس - یزد و ایجاد خط پروازی بین بیرجند - یزد است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه عمده صادرات استان یزد به افغانستان از طریق مرز ماهیرود انجام می‌شود گفت: در این زمینه قرار شد همکاری‌ها و برنامه‌های مشترکی برای روان‌سازی و افزایش صادرات استان یزد را در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: مشاهبت‌های زیادی در اقلیم استان یزد و خراسان جنوبی وجود دارد که در این زمینه کشت گلخانه‌ای را براساس سند سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی ما نیز در دستور کار داریم.

معتمدیان افزود: یزد یکی از استان‌هایی است که در سال‌های اخیر توفیقات خوبی در زمینه کشت گلخانه داشته و اولین استانی است که بیشترین تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای را در کشور دارد.

وی اظهار داشت: سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای یزد ۲ درصد است اما میزان تولیدات محصولات گلخانه‌ای این استان بیش از ۳۶ درصد است که درآمد ناخالص این استان در بخش کشاورزی رقم قابل توجهی است و در این زمینه هم همکاری‌های خوبی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: همچنین در بخش گردشگری نیز با توجه با ظرفیت‌های دو استان همکاری‌های خوبی خواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به دانشگاه‌هایی که در خراسان جنوبی و یزد وجود دارد شاهد همکاری‌های خوبی در این زمینه هم خواهیم بود.

وی افزود: به دنبال این هستیم که از سرمایه گذاران یزد به استان دعوت کنیم تا در بخش‌های مختلف فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی شاهد حضور سرمایه گذاران یزدی در استان باشیم.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی با ۶ استان کشور همسایه است که در راستای سند راهبردی توسعه شرق کشور نیازمند همکاری‌های مشترک بین استان‌های شرقی هستیم.

معتمدیان گفت: در همین راستا براساس برنامه ریزی‌های انجام شده اولین سفر خودمان را به استان یزد آغاز کردیم و جلسات متعددی با استاندار، معاونان استانداری یزد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی این استان برگزار کردیم.

وی افزود: علاوه بر این دیدارها، بازدیدهایی هم از مراکز تحقیقاتی از جمله مرکز تحقیقات ملی شوری، مرکز تحقیقات پرورش ماهی تیلاپیا و واحد تحقیقات شتر این استان انجام شد همچنین بازدیدهای از بافت تاریخی یزد، بوم گردی‌ها و شهرستان بافق این استان انجام دادیم.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق