از الویت‌بندی تخصیص اعتبار برای طرح‌های عمرانی تا راهبردهای دولت برای بی‌اثرکردن تحریم‌ها


از الویت‌بندی تخصیص اعتبار برای طرح‌های عمرانی تا راهبردهای دولت برای بی‌اثرکردن تحریم‌ها

استان‌ها -ایرنا- الویت‌بندی تخصیص اعتبار برای طرح‌های عمرانی، تدوین 8 برنامه برای ایجاد فرصت شغلی، بهره برداری ورزشگاه شهدای نوشهر باحضور معاون اول رئیس جمهوری، خودکفایی درساخت قطعات خاص پالایشگاه سرخون و قشم ورهاسازی 60 میلیون مترمکعب پساب تصفیه‌شده به دریاچه‌ ارومیه ازجمله مهمترین خبرهای سایت استانی سراسری ایرنا در 24 ساعت گذشته به شمار می‌رود.

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود.

الویت بندی تخصیص اعتبار به طرح‌های عمرانی کشور

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تخصیص لازم به طرح های عمرانی گفت: به علت محدودیت در امکانات و اعتبارات، اجرای طرح‌های عمرانی کشور اولویت‌بندی می‌شود.

محمدباقر نوبخت در نشست مشترک برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: در هریک از استان‌های کشور ، طرح‌های اولویت‌دار عمرانی که در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی موثر است، شناسایی و توزیع و تخصیص اعتبارات بر اساس این سیاست انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: علاوه‌ بر این ، برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان‌ها برای هریک از طرح‌های اولویت‌دار عمرانی، یک مدیر تعیین می‌شود و از این به بعد این مدیر باید پاسخگوی چگونگی پیشبرد برنامه‌ها باشد.

سیاست دشمنان رو در رو قرار دادن مردم با نظام است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: درگیر کردن مردم با مشکلات معیشتی و قرار دادن آنان در برابر نظام سیاست بسیار جدی و مرموزانه امروز دشمنان است.

سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی در مراسم بهره برداری از چند طرح خدماتی در حاشیه شهر مشهد افزود: جنگ و صلح در شرایط کنونی با هم مخلوط شده اما ما حساسیت های این جنگ را درک می کنیم .
وی ادامه داد: در جبهه نظامی و در اشکال مختلف جنگ نیابتی، عملیات روانی، جنگ های اطلاعاتی و ارعاب نظامی درگیر هستیم که گاهی اخباری از این تقابل منتشر می شود اما سناریوهای دشمن برای ما بسیار گسترده تر از ارعاب نظامی و فضا سازی های اطلاعاتی است.

بهره برداری ورزشگاه شهدای نوشهر با حضور معاون اول رئیس جمهوری

ورزشگاه شهدای نوشهر پس از بازسازی کامل با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

عملیات نوسازی و بازسازی ورزشگاه پنج هزار نفری شهدای نوشهر از سال ۹۶ با اعتبار مصوب ۱۵ میلیارد تومان شروع و برای بهسازی و مرمت کامل این مجموعه ۱۷ میلیارد تومان هزینه شد که ۵۰ میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بازسازی این پروژه از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی تامین شده است.

ورزشگاه شهدای نوشهر علاوه بر ۸۳۰۰ متر مربع زمین چمن مصنوعی و متعلقات، دارای فضای فعالیت های پزشکی و داوران ، واحد اداری ، سکوی صندلی برای تماشاچیان ، رختکن تیم مهمان و میزبان، سالن بوکس ، سریداری و ۶۰ چشمه سرویش بهداشتی است.

جز کشورهای حوزه خلیج فارس هیچ کشوری نمی‌تواند امنیت را در این منطقه برقرار کند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هیچ کشور و ائتلافی از کشورها به جز کشورهای حوزه خلیج فارس قادر نیستند امنیت را در این منطقه برقرار کنند.

سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی در حاشیه مراسم بهره برداری از چند طرح خدماتی در حاشیه شهر مشهد افزود: ما معتقد به نظام امنیت منطقه ای با مشارکت کشورهای خلیج فارس هستیم و حضور بیگانگان در خلیج فارس را نافی امنیت آن می دانیم.

رابطه دولت و ملت را بر مبنای اعتماد بیشتر قرار دهیم

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور استخدامی و اداری کشور گفت: هفته دولت فرصت مغتنمی است تا تعامل دولت و ملت را در راس برنامه ها و بر منبای اعتماد بیشتر قرار داده و در این گفت و گو بسیاری از رویه ها را تغییر دهیم.

جمشید انصاری در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی در همدان افزود: هرچه خدمات دولت بهتر انجام شود رضایتمندی بیشتری در جامعه شکل می گیرد و هفته دولت فرصت مغتنمی است که سه حوزه کاری دولت یعنی تامین امنیت، انضباط اجتماعی و حقوق مردم در برنامه ها و عملکردها تقویت شود.

وی یادآوری کرد: هدف از استقرار دولت و شکل گیری نهاد اجرایی را می توان در سه محور شامل اعمال حاکمیت ارزیابی کرد چراکه جامعه نیاز به نظم، امنیت، آرامش و احقاق حقوق عامه دارد.

اجرای ۷۹۱ پروژه اجتماعی درمناطق نفتخیز و سیل‎زده

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ۷۹۱ پروژه از سوی این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی در مناطق نفتخیز و سیل‌زده تعریف شده و درحال اجراست که از این تعداد ۴۱۶ پروژه مربوط به مناطق سیل‌زده است.

مسعود کرباسیان بیان کرد: از ۷۹۱ پروژه ، ۲۷۸ پروژه خدماتی، ۱۷۴ آموزشی، ۱۳۷ ورزشی، ۱۲۲ بهداشتی و ۸۰ پروژه در حوزه راه، تعریف شده است.
وی افزود:میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن ۷۹۱ پروژه شرکت ملی نفت ایران در مناطق نفتخیز و سیل زده، بیش از ۱۰ هزار و ۷۶ میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

اعتراض به حکم دادگاه

«ناهید خداکرمی» عضو شورای اسلامی شهر تهران که در پی شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان محکوم شده بود، می‌گوید به این حکم اعتراض کرده است.

وی افزود: با این شکایت به دادسرای رسانه و سپس دادگاه کارکنان دولت فراخوانده و در دادگاه کارکنان دولت به جرم تشویش اذهان عمومی به پرداخت ۴ میلیون تومان جریمه نقدی با تعلیق دو ساله محکوم شدم.

خداکرمی با بیان اینکه اعتراض خود را نسبت به این رای تقدیم دادگاه کرده ام، اظهارداشت: پس از انجام دفاعیات در دادسرای رسانه، باوجود اینکه بازنشسته دانشگاه هستم، پرونده ام در شعبه ۲ دادسرای کارکنان دولت به ریاست قاضی دانشور ارجاع شد و در دادگاه از خود دفاع کردم.

آتش به ارسباران بازگشت

فرماندار شهرستان خداآفرین با بیان اینکه تا ساعت ۱۱ امروز آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران تا حدی کنترل شده بود، گفت: با وزش باد، آتش در این منطقه دوباره شعله‌ور شده است.

علی امیری راد اظهار داشت: در حالی که بیش از ۹۵ درصد شعله های آتش تا ساعت ۱۱ قبل از ظهر امروز مهار شده بود و ماموران و امدادگران مشغول پاک سازی و لکه گیری بودند، در اثر وزش شدید باد دوباره آتش شعله ور شد و هم اکنون تلاشها برای مهار آتش ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی در مراتع و منطقه حفاظت شده ارسباران که در محدوده روستاهای مردانقم، خانقاه و کوانق از ۲۸ مرداد ماه شروع و در روز بعد با تلاش نیروهای امدادی بومی و اعضای مدیریت بحران شهرستان مهار شده بود، افزود: به دلیل شدت وزش باد از بعد از ظهر ۲۹ مرداد زبانه های آتش شعله ور و در روز سه شنبه بر شدت آتش سوزی افزوده شد که بر اثر آن مناطق مرتعی، نیمه مرتعی و مشجر و نیمهمشجر منطقه در محدوده ۳۰۰ هکتاری از بین رفت.

خودکفایی در ساخت قطعات خاص پالایشگاه سرخون و قشم

برای نخستین بار قطعات خاص و پیچیده مورد نیاز شرکت پالایشگاه سرخون و قشم با تلاش متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد.

استکبار جهانی به خیال خام خود با تحریم های ظالمانه در تلاش برای مانع تراشی در مسیر پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است که امروز جوانان این مرز و بوم بار دیگر توانمندی خود را به اثبات رساندند و موفق به ساخت قطعاتی خاص و پیچیده در حوزه پالایشگاهی شدند.

سه دستگاه توربین ژنراتور پالایشگاه گاز سرخون و قشم پس از انجام تعمیرات اساسی راه اندازی و وارد مدار فرآوری و تولید شد.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای تملک زمین های محور شهرکرد به بروجن و لردگان

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای تملک اراضی زمین های مسیر ارتباطی شهرکرد به بروجن و لردگان به سمت خوزستان ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

محمدباقر نوبخت در حاشیه دیدار از مسیر ارتباطی شهرکرد به بروجن در منطقه سفید دشت تاکید کرد: با اختصاص این مبلغ باید تا ۳ ماه دیگر بهره برداری از این دو قطعه چهار خطه جاده تا پایان آبان سال جاری صورت گیرد.
وی افزود: این مبلغ برای تملک زمین های دو قطعه از مسیر ارتباطی شهرکرد به بروجن و کوشکی تا پل قرح اختصاص داده شد.

۱۱ سالن بزرگ ورزشی نیمه تمام در مسیر بهره‌برداری قرار دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت که تا پایان دوره فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۱ سالن ورزشی ۶ هزار نفری در کشور که بیش از ۲۰ سال از زمان آغاز ساختشان سپری می شود، تکمیل بهره‌برداری می‌شود.

مسعود سلطانی فر در آئین بهره‌برداری از ورزشگاه پنج هزار نفری شهدای نوشهر افزود: متاسفانه این طرح های ورزشی به این دولت به ارث رسید و امیدوارم با بهره برداری از آن ها بتوانیم میزبان رویدادهای ورزشی در سطح ملی و بین المللی باشیم .

رهاسازی ۶۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه‌شده به دریاچه‌ ارومیه

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی گفت: ۶۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده از ۶ تصفیه خانه فاضلاب استان به دریاچه ارومیه رها شده‌ است.

مقداد اسکندرپور با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی وظایف خود در احیای دریاچه ارومیه طبق برنامه انجام می‌دهد، بیان کرد: تا سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۰۵ میلیون متر آب از تصفیه خانه‌های فاضلاب ارومیه، بوکان، سلماس، میاندوآب، مهاباد، نقده و گلمان ارومیه به دریاچه ارومیه رها می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۵.۲ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی در حال حاضر تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند، گفت: با توجه به جوان تر بودن ارائه خدمات در بخش فاضلاب، نسبت به بخش آبرسانی، یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۲۹۰ نفر زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

دستور جهانگیری به استاندار مازندران برای رفع مشکل دو بانوی نوشهری

دو بانوی نوشهری پس از افتتاح ورزشگاه شهدای نوشهر، از معاون اول رئیس‌جمهوری خواستار رسیدگی به مشکل معیشتی، بیکاری فرزندانش و جریمه سنگین برق منزل شدندکه جهانگیری به استاندار مازندران دستور رسیدگی به این مساله داد.

اسحاق جهانگیری پس از شنیدن مشکلات این خانم‌ها به حسین‌زادگان استاندار مازندران دستور داد تا مشکلات این بانوان را رسیدگی کند.

قطر برای بازرگانان فارس مشوق‌های انبارداری درنظر گرفت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: شرایط روابط تجاری بازرگانان این استان با کشور قطر تسهیل شده است و تجار ایرانی مشمول مشوق‌های ذخیره‌سازی کالا در بندر الرویس شده‌اند.

یدالله رحمانی افزود: دولت قطر، بندرالرویس را بندر معین مبادله تجاری با کشور ایران قرار داده و هم‌اینک به میزان ۲۵ درصد کل صادرات کشور ایران به کشور قطر توسط استان فارس و تجار فارسی انجام می شود.

وی، با اشاره به سفر تیرماه امسال هیات اقتصادی فارس به کشور قطر به مسئولیت استاندار فارس تصریح کرد: در این سفر مذاکراتی با نخست وزیر و وزیر کشور قطر برای تسهیل و توسعه مراودات تجاری انجام شد.

دستگیری ۹ نفر از مدیران و کارکنان شرکت غله گنبدکاووس

روابط عمومی دادگستری استان گلستان از دستگیری مدیر غله گنبدکاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان به تعداد ۹ نفر خبر داد.

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید سرزده از سیلوی گنبدکاووس گفت: این افراد نخاله‌ها و فضولات حیوانی را با گندم ترکیب و سپس روانه سیلوی دولتی می کردند و از این راه میلیاردها تومان به جیب زده بودند.

وی افزود: اعضای این شبکه با تلاش نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

مدیرعامل جدید باشگاه فرهنگی و ورزشی ذوب آهن معرفی شد

جواد محمدی از سوی هیات مدیره باشگاه فرهنگی و ورزشی ذوب آهن اصفهان به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب و معرفی شد.

احمد جمشیدی سخنگوی این باشگاه افزود: در جلسه روز گذشته هیات مدیره این باشگاه علاوه بر انتخاب مدیرعامل جدید در باره مسائل مالی و فنی تیم به خصوص دیدار رفت و برگشت لیگ قهرمانان باشگاهای آسیا و وضعیت تیم بحث و بررسی شد.
وی گفت: در ادامه با توجه اینکه شرکت سهامی ذوب آهن شرکت های اقماری و زیرمجموعه زیادی دارد که یکی از این شرکت ها باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن است و در سایر شرکت ها تغییرات مدیریتی بوده که صورت طبیعی انجام شد و این باشگاه از این قائده مستثنی نیست.

چهارمحال و بختیاری تا پایان کار دولت به شبکه ریلی کشور متصل می شود

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور یکی از اولویت های دولت دوازدهم را توسعه حمل و نقل ریلی عنوان کرد و گفت: مرکز چهارمحال و بختیاری تا پایان کار دولت تدبیر و امید به شبکه سراسری حمل و نقل ریلی ایران متصل خواهد شد.

سید حمید پورمحمدی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، تاکید کرد: برای این اقدام از طریق خط آهن مبارکه حداقل به ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تدوین ۸ برنامه برای ایجاد ۹۸۸هزار فرصت شغلی در قانون بودجه

رئیس سازمان برنامه و بودجه از توجه جدی دولت به اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت : در تبصره ۱۸ قانون بودجه برای ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی ۸ برنامه تعریف و تدوین شده است.

محمد باقر نوبخت افزود : تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای کمک به تولید کنندگان است به همین دلیل، در تبصره ۱۸ قانون بودجه برای ۹۸۸ هزار فرصت شغلی ۸ برنامه تدوین شده و برای چهارمحال و بختیاری مشابه این برنامه تعریف شد که این برنامه ها برای تولید و اشتغال فراهم شده است.

نوبخت، درباره لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی نیز گفت : این طرح بیشتر آماده کردن فضای جامعه با محاسبات است و اگر انتظار داشته باشیم شاخص های اقتصادی را متحول کند ، آنها با یک برنامه های دیگر انجام می شود.

آغاز عملیات اجرایی کنارگذر شمالی شهرکرد

در آستانه فرارسیدن هفته دولت ، با حضور معاون رئیس جمهوری عملیات اجرایی کنارگذر شمالی شهرکرد و تقاطع های غیرهمسطح در مرکز چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در آیین کلنگ زنی کنارگذر شمالی شهرکرد تاکید کرد: برای اجرای این طرح به طول حدود ۶ کیلومتر ۱۷ میلیارد ریال هزینه می شود.
داریوش حسینی افزود: برای اجرای این طرح ۵۲ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۸۱ هزار مترمکعب بسترسازی، ۱۲۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۵ هزار مترمکعب ابنیه فنی، ۱۸ هزار و ۳۰۰ مترمکعب زیر اساس، ۱۳ هزار و ۶۵۰ مترمکعب اساس و ۳۲ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت ریزی انجام خواهد شد.

برگزاری آزمون استخدامی در مهرماه

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: آزمون استخدامی ۳۰ هزار تا ۳۲ هزار نفر برای ادارات و سازمان ها مهرماه امسال برگزار می شود.

جمشید انصاری در حاشیه جشنواره شهید رجایی در همدان در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام شرکت کنندگان و آگهی آزمون شهریور انجام و آزمون استخدامی در ماه نخست پاییز امسال برگزار می شود.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی کارهای خود را انجام داده و اعلام کنند که در چه شهری چه رشته شغلی را احتیاج دارند که در آگهی استخدامی منتشر شود.

راهبرد دولت بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمن است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: امروز مهم‌ترین راهبرد دولت هم سو با رویکرد مقام معظم رهبری در جهت بی اثر کردن تحریم های ظالمانه دشمن علیه مردم ایران است.

اسحاق جهانگیری درآئین بهره برداری از استادیوم شهدای نوشهر افزود:یکی از مهم ترین اهداف دشمن فروپاشی اقتصاد ایران است و با بهره گیری از همه ابزارهای رسانه ای در صدد است با انعکاس آمار دروغ بیکاری جوانان، احساسات ملت ایران را خدشه دار کند و بذر ناامیدی در دل این مردم بکارد .

وی اظهار داشت : آمریکا درصدد است بزرگ ترین سرمایه اجتماعی ملت ایران را که امید است از بین ببرد. همه باید برای زنده نگه داشتن این سرمایه اجتماعی به دولت کمک کنند و یکی از راهکارهای اساسی آن بنا به تاکید وزیر ورزش و جوانان، کم کردن هزینه برای اجرای طرح های ورزشی است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: از یک سال یش سعی شده تا به تاسی از منویات مقام معظم رهبری با یک برنامه ریزی مدون تا حدودی راهبردهای دشمن در زمینه فشارهای اقتصادی علیه ایران را شناسایی کرده و در پی آن بتوانیم تا حدود زیادی این تحریم ها را بی اثر نمائیم.

گزارش های استانها:

گزارش « فرودگاه پیام ظرفیتی شکوفا در خلوت البرز » از مرکز البرز به دستاوردهای دولت تدبیر وامید و تلاش برای رونق دوباره فرودگاه بین المللی پیام البرز پرداخته است.

مرکز قزوین در گزارشی با عنوان «دافعه‌هایی در دل جاذبه‌های گردشگری الموت » به ظرفیت‌های گردشگری به عنوان یکی از صنعت‌های درآمدزایی پرداخته است.

مرکز اهواز نیز در گزارشی باعنوان «لیزر، از تجربه مراجعان تا نظر متخصصان» به توجه گسترده به زیبایی ومدگرایی درجامعه امروزی پرداخته است.

مرکز همدان در گزارشی باعنوان «تله کابین گنج نامه؛ پُر جاذبه اما تشنه کیفی سازی» استاندارد سازی وسایل مربوط به گردشگری را مورد بررسی وواکاوی قرارداده است.

گزارش «پیامدهای فردی و اجتماعی ازدواج زودهنگام» از مرکز ساریبه کالبدشکافی این موضوع درجامعه می پردازد.

۱۳۵۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...