سرنگونی پهپاد آمریکایی به دست ارتش یمن چه معنایی دارد؟


سرنگونی پهپاد آمریکایی به دست ارتش یمن چه معنایی دارد؟

سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط نیروهای یمنی، تحولی بزرگ محسوب می شود و رعب و وحشت را نه فقط در بین آمریکایی ها بلکه در بین ائتلاف سعودی اماراتی نیز ایجاد خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، رای الیوم با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی «ام کیو۹» توسط یگان موشکی ارتش یمن در استان ذمار واقع در جنوب شرقی صنعا نوشت: سرنگونی این پهپاد حاوی این پیام به همه طرف هاست که آسمان یمن دیگر ایمن نیست وجنگنده ها دیگر مانند قبل نمی توانند در آسمان این کشور جولان دهند.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر فلسطینی با اشاره به این موضوع همچنین نوشت: سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط نیروهای یمنی، تحولی بزرگ محسوب می شود و رعب و وحشت را نه فقط در بین آمریکایی ها بلکه در بین ائتلاف سعودی اماراتی نیز ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پهپاد جاسوسی آمریکا درحال انجام ماموریت و جمع آوری اطلاعات درباره ارتش یمن برای ائتلاف سعودی اماراتی بود و برخلاف ادعای آمریکایی ها هیچ ارتباطی با شبکه تروریستی القاعده نداشت، در ادامه افزود: فرماندهی مرکزی آمریکا پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی به دست نیروهای یمنی، ایران را تهدید و فعالیت هایش در حمایت از انصارالله را تهدیدی برای ثبات منطقه قلمداد کرد. آیا آمریکا می تواند کاری بیشتر از ائتلاف سعودی اماراتی انجام دهد که به هیچ یک از اهداف خود در یمن دست نیافته است؟ آنها حتی از ساقط کردن موشکی که ایران به سمت پهپاد آنها شلیک کرده بود، عاجر بودند و حتی نتوانستند از نفتکش انگلیسی محافظت کنند وجلوی توقیف آن توسط ایران را بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه تهدیدهای آمریکا دیگر هیچ کس را نمی ترساند بلکه نوعی حالت نگرانی و وحشت آنها و ناتوانی در کنترل اوضاع را بازتاب می دهد، یادآور شد: آمریکا غیر از متحدانش در خلیج فارس، دیگر برای هیچ کس ترس آور نیست.

عطوان در پایان نوشت: یک مثل عربی هست که می گوید:«اگر در یک سرزمین باران ببارد، به سرزمین های دیگر هم مژده باران دهید». بعید نیست که موشک های حوثی که پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد، به حماس و جهاد در نوار غزه و حزب الله در جنوب لبنان و حشد شعبی در عراق هم برسد. البته اگر تا الآن نرسیده باشد.

العالم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان