دانشگاه های ایران و آلمان همکاری نزدیکی با هم دارند


دانشگاه های ایران و آلمان همکاری نزدیکی با هم دارند

به گزارش ایرنا، به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، الیور اشنا کنبرگ در دیدار با شهردار رشت با بیان این که مراکز و مناطق فرهنگی فراوانی در ایران وجود دارد، افزود: رشت یکی از این مناطق فرهنگی است، بازدید از این کلانشهر به من نشان داد که باید با اعتماد به نفس و امیدواری بیشتر گام برداریم.

وی با اشاره به برخی همکاری ها و روابط دوجانبه در زمینه های مختلف بین دو کشور ایران و آلمان اظهار داشت: حدود سه سال است که قرارداد همکاری بین سازمان‌ حفاظت محیط زیست دو کشور ایران و آلمان‌ در زمینه حفظ شرایط اقلیمی، مدیریت منابع آبی، حفاطت از طبیعت و بهره برداری از انرژی وجود دارد و علاوه بر آن امکان همکاری در زمینه امحای زباله و بهره وری انرژی در سطح شهری و منطقه ای نیز بین دو کشور هست.

این مقام سفارت آلمان در ایران با بیان فعالیت های فرهنگی آلمان در شهرهای مختلف ایران خاطر نشان کرد: رشت شباهت های فراوانی با شهرهای آلمان دارد و به همین دلیل دیگر همکاران سفارت آلمان را ترغیب و تشویق خواهم کرد تا به این کلانشهر سفر کنند.‌

شهردار رشت نیز در این دیدار با تشریح ویژگی های رشت از جنبه های مختلف بیان داشت: رشت بازارهای کهن و بافت فرهنگی بسیار غنی و پرجاذبه دارد که سالانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر به این کلانشهر سفر می کنند.

ناصر حاج محمدی با اشاره به موضوع حفاظت از محیط زیست، مدیریت پسماندها و وجود دفنگاه های قدیمی و با توجه به اینکه اقدامات خوبی در کشور آلمان در این باره انجام گرفته، افزود: تکنولوژی و امکانات بسیار خوبی در ارتباط با تولید کود کمپوست از زباله در کشور آلمان وجود دارد و یکی از شهرهای ایران‌ (کرمانشاه) هم از تکنولوژی یک شرکت آلمانی در این زمینه استفاده می کند که به همین دلیل ما از مدیر عامل شرکت کود آلی کرمانشاه برای بازدید از دفنگاه زباله سراوان و نحوه مدیریت پسماندهای رشت دعوت کرده ایم.

وی با بیان شباهت های شهرهای آلمان با شهرهای ایران خاطر نشان کرد: میزان بارندگی ها، وضعیت محیط زیست و وجود جنگل های پیرامونی، امکان دفن زباله را در شهرهای هر دو کشور فراهم نمی کند به همین دلیل انتظار استفاده بهینه از تکنولوژی روز دنیا برای بهبود کیفیت ویژگی های محیط زیست وجود دارد.

شهردار کلانشهر رشت در ادامه با اشاره به وجود دو رودخانه زرجوب و گوهررود در رشت بیان داشت: این دو رودخانه نیازمند حفاظت و برنامه ریزی هستند و این اطمینان وجود دارد که با همکاری و مشارکت نهادهای مرتبط، از پتانسیل های موجود برای لایروبی این رودخانه ها استفاده شود.

وی با تشریح ظرفیت ها و توانمندی های رشت در جذب گردشگر تصریح کرد: شهر شب های روشن، پخت انواع غذاها و نان های محلی در رشت، ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو و فرهنگ اصیل، از جمله موارد موثر در جذب گردشگر در این کلانشهر است.

رشت، حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل