فرماندار دلگان دستور اصلاح سریع سرعت‌گیرهای جاده اصلی را صادر کرد


فرماندار دلگان دستور اصلاح سریع سرعت‌گیرهای جاده اصلی را صادر کرد

زاهدان- ایرنا- سرعت‌گیرهای غیر استاندارد و فاقد خط‌کشی و علائم هشدار دهنده در جاده دلگان - ایرانشهر باعث ببار آوردن خسارات جدی به خودروهای عبوری و بروز حوادث رانندگی می‌شود که فرماندار دلگان دستور اصلاح این سرعت‌گیرها در 48 ساعت آینده را صادر کرد.

به گزارش ایرنا وجود سرعت‌گیرهای غیراستاندارد و نبود تابلوهای اخطاری در محور دلگان - ایرانشهر تاکنون خساراتی به خودروهای مردم وارد کرده است بطوریکه فرماندار شهرستان دلگان بر اصلاح و نصب علایم اخطاری و هشداردهنده و همچنین خط‌کشی برای سرعت‌گیرهای این محور اصلی تاکید کرد.

علی بامری یکی از رانندگای محور دلگان به ایرانشهر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیانکرد: متاسفانه وجود سرعت‌گیرهای غیراستاندارد و فاقد رنگ و تابلوهای اخطاری در محور دلگان به ایرانشهر حد فاصل روستای گزگر و کلانظهور باعث خسارت شدید به وسایل نقلیه مردم شده است.

محمد عبدالهی یکی دیگر از شهروندان گلمورتی نیز گفت: شب گذشته درحالی که در این محور با سرعت مطمئنه در حال حرکت بودم ناگهان متوجه برخورد شدید خودرو به یک جسم سخت شدم که سرنشینان دچار وحشت شده و به خودرو نیز خسارت جدی وارد شد.

این شهروند دلگانی با ابراز گلایه از مسئولان دست‌اندرکار گفت: وجود سرعت‌گیر مناسب بارعایت اصول قانونی نه تنها باعث ناراحتی و نگرانی نمی‌شود بلکه سبب رعایت بیشتر مقررات و هوشیاری رانندگان خواهد شد .

وی اقدام سریع برای رفع این مشکل با رنگ‌آمیزی و خط کشی و نصب تابلوهای اخطاری و هشداردهنده را خواستار شد و افزود: با وجود گرانی قطعات خودرو نباید با این قبیل اقدامات غیرکارشناسی برای مردم مشکل ایجاد کرد.

علیرضا شیرمرادی یکی دیگر از شهروندان دلگان به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه بعد از هر بارندگی و راه افتادن سیل خساراتی به راهها وارد می‌شود که بازسازی آنها مدت مدیدی بطور می‌انجامد بعنوان مثال در محور هودیان به دلگان که بعد از بارندگی‌های اخیر خساراتی وارد شد هیچ‌گونه علایم اخطاری و هشداردهنده نصب نشده است و این موضع باعث نگرانی مردم و رانندههای وسایل نقلیه در این محور شده است.

نصب سرعت‌گیر از مصوبات شورای ترافیک دلگان است

رئیس اداره راه دلگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به مصوبه شورای ترافیک شهرستان دلگان نصب سرعت‌گیر در مکان‌های حادثه‌آفرین محور دلگان به ایرانشهر از مهمترین مباحث اجرایی جلسه شورای ترافیک این شهرستان بوده است.

دادمحمد بامری افزود: باتوجه به اینکه در حدفاصل پنج کیلومتری دلگان به ایرانشهر روستای گزگر بیشترین تصادف‌ها رخ می داد نصب سرعت‌گیر در این مکان یکی از اولویت‌های شورای ترافیک دلگان بود به همین سبب این مصوبه به اجرا در آمد.

وی نصب سرعت‌گیر در ۱۵ کیلومتری دلگان (روستای کلانظهور ) را یکی دیگر از مکان‌های پرحادثه محور دلگان به ایرانشهر عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه در این مکان هم آمار تصادف‌ها بدلیل رعایت نکردن سرعت مطمئنه بالا بود در این مکان هم سرعت‌گیر نصب شده است.

رئیس اداره راه دلگان ادامه داد: باتوجه به اینکه در گذشته اغلب تابلوهای هشداردهنده و علایم اخطاری در این محور به سرقت رفته این اداره با کمبود تابلوهای اخطاری مواجه شده است و در صورت تامین تابلوها سریعا نسبت به نصب آنها اقدام خواهد شد.

توجه به مطالبات به حق مردم وظیفه مسئولان است

فرماندار شهرستان دلگان توجه به مطالبات مردم را یکی از مهمترین وظایف مسئولان دانست و گفت: توجه به مطالبه‌ها و خواسته‌های برحق مردم یکی از وظایف همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی است و باید برای رفع مشکلات و مطالبات آنان اقدامات لازم انجام شود.

مجتبی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وجود سرعت‌گیرهای غیراستاندارد و همچنین نبود تابلوهای اخطاری یکی از مهمترین خواسته‌های مردم به منظور جلوگیری از بروز خسارت است که در کمترین زمان ممکن این موضوع پیگیری خواهد شد.

فرماندار دلگان تاکید کرد: تمامی محورهای ارتباطی اصلی دلگان باید تا ۴۸ ساعت آینده به علایم جاده‌ای تجهیز و خط کشی‌ها و نصب سرعت‌گیرها بر مبنای اصول و قواعد فنی اجرا شود.

وی با تاکید بر رعایت اصولی و قانونی سرعت‌گیرها و آب‌نماها در راه‌های دلگان افزود: هیچ گونه سهل انگاری و کم کاری در این زمینه پذیرفته نخواهد بود و در صورت مشاهده با فرد خاطی برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

شجاعی در خصوص پیگیری افزایش خودسرانه کرایه خودروهای مسافرکش درون شهری و برون شهری گفت: ادارات حمل‌ونقل و پایانه ها و شهرداری گلمورتی و صنعت، معدن و تجارت ماموریت یافتند این موضوع را بررسی و پیگیری کنند و البته گلایه‌مندی مردم از برخی بی‌انصافی‌ها در کرایه خودروها صحیح است و انتقاد برخی شهروندان کاملا بجا و قابل پذیرش است.

گلمورتی مرکز شهرستان دلگان در جنوب غرب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

۹۹۴۱ **۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم