عملکرد زنان در عرصه‌های مدیریتی موفق است


عملکرد زنان در عرصه‌های مدیریتی موفق است

امان‌الله قرایی‌مقدم جامعه‌شناس و استاد دانشگاه گفت: زنان در طول تاریخ توانمند بودند و بنابر مستندات تاریخی و تحقیقات مردم‌شناسی به خصوص در کشور ما زنان بسیار توانمند هستند .

به گزارش زنان خبر، امان‌الله قرایی‌مقدم جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در گفت وگویی با خبرنگار زنان خبر با بیان اینکه عملکرد زنان در عرصه‌های مدیریتی موفق است، اظهار داشت : زنان نه‌تنها کم‌کار نیستند بلکه پرکارتر از سایرین بوده و موفقیت‌های چشمگیری‌را در عرصه‌های مختلف به دست آورده‌اند و توانمندی‌های خود را به منصه ظهور گذاشته‌اند .

وی افزود: به عنوان مثال آرتی‌مس فرمانده نیروی دریایی دولت هخامنش، سیمین‌دخت، رودابه، منیژه از زنان موفق و فعال در طول تاریخ در عرصه اجتماعی هستند .

این جامعه‌شناس ادامه داد: در بافت روستایی و شهرهای بزرگ فعالیت و موفقیت‌های زنان به چشم می‌خورد. حتی در خوزستان و تمامی شهرهای کشور زنان نقش محوری دارند و با فرشبافی و کارای هنری و صنایع دستی همراه مردان فعالیت می‌کنند .

قرایی مقدم خاطرنشان کرد: در گذشته بسیاری از رشته‌های دانشگاهی برای زنان وجود نداشت و یا ممنوع بود اما امروزه زنان می‌توانند حتی در رشته‌ مهندسی معدن نیز فعالیت کنند و شاغل باشند.

اقتصاد جامعه زمانی شکوفا می‌شود که خانواده تشکیل شود

این جامعه‌شناس اذعان داشت: اقتصاد جامعه زمانی شکوفا می‌شود که خانواده تشکیل شود و زنان و مردان در کنار سایر افراد در جامعه می‌توانند فعالیت‌های اجتماعی داشته باشند و هیچ‌گونه خللی نیز در برنامه برای زندگی زنان ایجاد نشود .

قرایی‌مقدم اظهار کرد: زنان شاغل در هفته حدود ۷۲ ساعت و زنان‌ خانه‌دار حدود ۴۸ تا ۵۰ ساعت کار فعالیت می‌کند .

وی ادامه داد: امروزه زنان در سطح دانشگاهی تحصیل و حتی تدریس می‌کنند اگرچه گاهی در جامعه حق و حقوق آنان آنطور که باید پرداخت نمی‌شود که باید به این مقوله نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد .

این جامعه‌شناس با بیان اینکه زن در طول تاریخ مورد جبر مردان قرار گرفته است، گفت: در آمریکا تا دهه ۵۰-۱۹۴۰ زن حق رای دادن و حضور در انتخابات را نداشت و در اروپا هم چنین موردی مرسوم بود. اما امروزه در همه جوامع آزادی فعالیت‌های اجتماعی در اختیار زنان قرار گرفته است .

وی ادامه داد: در گذشته به دلیل تعصبات خشک می‌گفتند که برخی مشاغل خاص مردان است اما امروزه اینگونه کارها را زنان هم می‌توانند انجام دهند و تمایز جنسی وجود ندارد و توانایی‌ها و استعدادهای زنان نادیده گرفته نمی‌شود .

مدیریت زنان بسیارموفق بوده است

قرایی‌مقدم تاکید کرد: مدیریت زنان بسیارموفق بوده به طوری که در دوره فعل و گذشته حضور زنان را در عرصه‌های مدیریتی و پست‌های عالی شاهد بودیم که موفق هم عمل کردند و می‌کنند .

وی خاطرنشان کرد: زنان برجسته و توانمند را باید به دور از تعصبات و براساس کاردانی و کارآیی در عرصه‌های بالای مدیریتی به کار گماشت تا بتوانند فعالیت کنند. چراکه هر زمان مدیریت به زنان واگذار شد بسیارموفق عمل کردند .

این جامعه‌شناس تصریح کرد: زنان شاغل با مدیریت و برنامه‌ریزی می‌توانند هم در عرصه اجتماع و هم در عرصه خانه‌داری و خانواده مدنی عمل کنند و باید دانست که مردان موفق دارای زنان موفق و خوب هستند که توانسته‌اند پیشرفت کنند .

انتهای متن/*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس