‌بزودی پروازها در فرودگاه سمنان برقرار می‌شود


‌بزودی پروازها در فرودگاه سمنان برقرار می‌شود

فرماندار سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از 88 پروژه اقتصادی و عمرانی این شهرستان ‌در شنبه اولین روز از هفته دولت خبر داد و گفت: علاوه بر این عملیات اجرایی 19 پروژه دیگر نیز در شهرستان سمنان آغاز خواهد شد.

‌به گزارش ‌ایسنا‌، سیدعباس دانایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در مجموع در هفته دولت پروژه‌هایی با اعتباری بالغ بر 451 میلیارد و 220 میلیون تومان در سهرستان سمنان، افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی از افتتاح و بهره‌برداری از 88 پروژه عمرانی و اقتصادی مرکز استان در هفته پیش رو خبر داد و افزود: در این ایام 77 پروژه عمرانی با اعتبار 65 میلیارد و 698 میلیون تومان و 11 پروژه اقتصادی با اعتبار 260 میلیارد و 139 میلیون تومان در مرکز استان افتتاح می‌شود.

فرماندار سمنان با اشاره به اشتغال ایجاد شده در پروژه‌های اقتصادی آماده افتتاح این شهرستان خاطرنشان کرد: در مجموع این 11 پروژه که ذیل چهار دستگاه اجرایی هستند؛ 975 شغل در شهرستان ایجاد کردند.

دانایی همچنین از برنامه‌ریزی برای کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 19 پروژه جدید در شهرستان سمنان خبر داد و گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه‌ها که توسط 9 دستگاه اجرایی استان اجرایی می‌شوند؛ بالغ بر 125 میلیارد تومان است.

وی از افزایش پروژه‌های افتتاح شده هفته دولت در مقایسه با هفته دولت سال قبل خبر داد و اضافه کرد: در مجموع چه از نظر تعدد و چه از نظر ارزش پروژه‌های هفته دولت امسال شهرستان سمنان بیش از 107 درصد رشد داشتند.

فرماندار مرکز استان با اشاره به سهم هرکدام از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان از پروژه‌های آماده افتتاح گفت: همزمان با هفته دولت 11 پروژه علوم پزشکی استان، 17 پروژه شهرداری، 11 پروژه توزیع برق، هشت پروژه آبفای شهری، هشت پروژه جهادکشاورزی، هفت پروژه آبفار روستایی، دو پروژه حمل و نقل جاده‌ای، یک پروژه مخابرات، 3 پروژه صنعت معدن و تجارت، دو پروژه نوسازی مدارس، یک پروژه منابع طبیعی، دو پروژه امور عشایری در سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام پروژه‌هایی از محیط زیست شهرستان، مدیریت درمان تامین اجتماعی، برق منطقه‌ای سمنان، ستاد اقامه نماز شهرستان، میراث فرهنگی و...نیز با حضور مسوولان به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار مرکز استان در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه این شهر به ایسنا گفت: پروژه ترمینال فرودگاه با سرعت بسیار مناسبی در حال انجام است و پیمانکار به صورت مستمر بر روی آن کار می کند.

وی از رایزنی با سه شرکت فعال در حوزه سفرهای هوایی خبر داد و گفت: تاکنون با شرکت‌های آسمان، هما و تابان مذاکراتی در خصوص آغاز رسمی پروژه‌ها در فرودگان سمنان انجام گرفته و با توجه به هدف‌گذاری ها و مذاکرات انجام شده برای برقراری پرواز بین مشهد سمنان به نظر می رسد شرکت آسمان گزینه مناسب تری است.

دانایی با بیان اینکه کارشناسان این شرکت ها از فرودگاه سمنان بازدید کردند، ادامه داد:شرایط لازم برای فعالیت فرودگاه مرکز استان مهیا شده و این فرودگاه از نظر اداری و امنیتی هیچ مشکلی ندارد و ان‌شاءلله بعد از عقد قرارداد با یکی از این شرکت‌ها بزودی پروازها در فرودگاه سمنان برقرار می شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته