سارقان از سیستم ورود بدون کلید (keyless) برای سرقت خودرو استفاده می‌کنند!


سارقان از سیستم ورود بدون کلید (keyless) برای سرقت خودرو استفاده می‌کنند!

سیستم ورود بدون کلید (Keyless) در حال حاضر برای بسیاری از مالکان به یک قابلیت جذاب تبدیل شده است، اما این قابلیت شرایط سرقت خودرو را برای سارقان بسیار آسان کرده است. شرکت مرسدس بنز در اواسط دهه 90 میلادی سامانه ورود بدون کلید (Keyless) را طراحی و به بازار عرضه کرد. این سیستم که ریموت خودرو... نوشته سارقان از سیستم ورود بدون کلید (keyless) برای...

سیستم ورود بدون کلید (Keyless) در حال حاضر برای بسیاری از مالکان به یک قابلیت جذاب تبدیل شده است، اما این قابلیت شرایط سرقت خودرو را برای سارقان بسیار آسان کرده است.

شرکت مرسدس بنز در اواسط دهه 90 میلادی سامانه ورود بدون کلید (Keyless) را طراحی و به بازار عرضه کرد. این سیستم که ریموت خودرو محسوب می‌شود از یک فرستنده رادیویی برد کوتاه بهره می‌برد و می‌تواند امواج رادیویی را در فاصله کوتاه به دستگاه گیرنده ارسال کند. اگر خودرو شما به سامانه ورود بدون کلید مجهز باشد، هنگام نزدیک شدن راننده به خودرو، ریموت سیگنالی به خودرو ارسال می‌کند و خودرو به واسطه آن از نزدیک شدن راننده مطلع خواهد شد.

سرقت خودرو با سیستم ورود بدون کلید

سارقان از این سیستم مدرن که بسیار محبوب است، برای سرقت خودرو استفاده می‌کنند. اخیرا گزارشی منتشر شد که طبق بررسی‌های انجام شده، آن دسته از خودروهایی که از سامانه ورود بدون کلید بهره می‌برند، در بازه زمانی 10 تا 40 ثانیه قابل سرقت هستند. کارشناسان در این بررسی خودرو دی اس 3 کراس بک را در زمان کوتاه 5 ثانیه سرقت کردند. پس از این خودرو، خودروهایی چون آئودی TT آر اس رودستر، لندرور دیسکاوری 2018، فورد فیستا، بی ام و ایکس 3 و مرسدس A کلاس جزو خودروهایی محسوب می‌شوند که به آسانی و در زمان کوتاهی توسط سیستم Keyless سرقت می‌شوند. این گزارش نشان می‌دهد در کنار رشد تکنولوژی، سارقان نیز از همین تکنولوژی‌ها برای سرقت استفاده می‌کنند و نحوه سرقت آنها نیز مدرن‌تر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!