رابطه دولت و ملت را بر مبنای اعتماد بیشتر قرار دهیم


رابطه دولت و ملت را بر مبنای اعتماد بیشتر قرار دهیم

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور استخدامی و اداری کشور گفت: هفته دولت فرصت مغتنمی است تا تعامل دولت و ملت را در راس برنامه ها و بر منبای اعتماد بیشتر قرار داده و در این گفت و گو بسیاری از رویه ها را تغییر دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جمشید انصاری روز پنجشنبه در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی در همدان افزود: هرچه خدمات دولت بهتر انجام شود رضایتمندی بیشتری در جامعه شکل می گیرد و هفته دولت فرصت مغتنمی است که سه حوزه کاری دولت یعنی تامین امنیت، انضباط اجتماعی و حقوق مردم در برنامه ها و عملکردها تقویت شود.

وی یادآوری کرد: هدف از استقرار دولت و شکل گیری نهاد اجرایی را می توان در سه محور شامل اعمال حاکمیت ارزیابی کرد چراکه جامعه نیاز به نظم، امنیت، آرامش و احقاق حقوق عامه دارد.

انصاری هدف دوم را استقرار نظام اداری و نتیجه آن را فراهم کردن زمینه ها و امکانات لازم برای توسعه بیان کرد و افزود: هدف سوم استقرار دولت ارایه خدمات به مردم در زمینه های مختلف است که شامل تصدی اجتماعی می شود.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند که چه زحمت هایی برای ارایه مطلوب این خدمات کشیده می شود، اظهار داشت: هفته دولت فرصت مغتنمی است که مردم عملکرد دولت را یکجا ارزیابی کنند.

رییس سازمان استخدامی و امور اداری کشور با بیان اینکه هفته دولت هفته تعامل دولت و ملت است، گفت: به لحاظ تاریخی ملت ایران با دولت های قاجار و پهلوی همسو نبوده اند و این تقابل تاریخی بعد از پیروزی انقلاب نیز در برخی بخش ها باقیمانده است که باید کم کم از این تقابل ها خارج شویم و به همسویی دولت و ملت برسیم.

وی با اشاره به اخذ نامه سوءپیشینه برای استخدامی ها اظهار داشت: آزمایش اعتیاد و سوءپیشینه از آن زمان باقی مانده است و این نگاه ها باید تغییر کند.

انصاری گفت: نباید فرض کنیم مردم می خواهند قوانین را دور بزنند بلکه باید به مردم اعتماد کنیم چراکه نتیجه اینگونه نگاه به مردم باعث می شود که اگر 10 مدیر متخلف داریم، مردم تصور می کنند همه مدیران متخلف هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید رابطه دولت و ملت را بر مبنای اعتماد بیشتر قرار دهیم تاکید کرد: نهادهای دولتی اجازه ندارند به مردم بدگمان باشند و مردم نیز این وظیفه را در برابر مدیران دولتی دارند.

انصاری با گرامیداشت هفته دولت و جشنواره شهید رجایی اضافه کرد: جشنواره شهید رجایی با هدف ارزیابی دستگاه های ادارای در 2 بخش شاخص های عمومی و اختصاصی شکل گرفته است.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: همه ساله بر اساس شاخص هایی که به دستگاه ها داده می شود دستگاه ها را مورد ارزیابی قرار می دهیم و این شاخص ها نشان می دهد کدام دستگاه خدمات بهتری به مردم ارایه داده است.

وی با بیان اینکه اسفند سال گذشته 24 دستگاه کشور را در 31 استان مورد ارزیابی مردم قرار دادیم اظهار داشت: در این نظرسنجی دستگاه ها را به قضاوت مردم گذاشتیم و در بین 24 دستگاه اجرایی آنهایی که بیشترین و کمترین رضایتمندی را کسب کردند، مشخص شدند تا در جشنواره امسال معرفی شوند.

انصاری اضافه کرد: 41 درصد دستگاه های اجرایی در این نظرسنجی از دیدگاه مردم پاسخگو بودند اما در مابقی دستگاه ها رضایتمندی مردم پایین است که این آمار در اختیار استانداران قرار داده شده است تا تلاش این دستگاه ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این نظر سنجی برای سال آینده نیز عملی می شود، ادامه داد: در اجرای جشنواره شهید رجایی دستاوردهای خوبی کسب کرده ایم که می تواند در ترسیم نقشه راه دستگاه های اجرایی موثر باشد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور استخدامی و اداری کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هفته دولت با نام و یاد شهیدانی همچون رجایی و باهنر گرفته خورده است و باید برای مدیران و کارگزاران دولت آشنایی با منش و روش کار این شهیدان از دستاوردهای هفته دولت باشد.

وی با اشاره به ویژگی های ممتاز شهید رجایی ادامه داد: این شهید بزرگوار حساب کار اداری را از کار شخصی خود جدا می کرد و برای کارهای شخصی از امکانات دولتی بهره نمی برد.

انصاری با بیان خاطراتی از دوره شهید رجایی اظهار داشت: دقت نظر وی از صیانت و نگهداری از بیت المال برای همه زبانزد بود و این روش باید الگویی برای تمام مدیران و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟