گیلان رتبه نهم صنعت کشور است


گیلان رتبه نهم صنعت کشور است

رشت - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با وجود محوریت کشاورزی در گیلان ، رتبه نهم کشوری از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی را داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد دلق پوش روز پنجشنبه در جلسه کارگروه رفع موانع و رونق تولید استان گیلان که با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد ، به عدم سابقه زیاد گیلان در زمینه صنعت و نوپا بودن آن اشاره و اضافه کرد: هم اکنون دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در گیلان با اشتغال ۸۲ هزار نفر فعالیت دارند و این موضوع بیانگر استقبال از سرمایه گذاران صنعتی و وجود زیرساخت‌های مناسب برای صنعت است.

وی تصریح کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت در مجموع توانسته زمینه اشتغال ۳۴۲ هزار نفر در گیلان را فراهم کند و به لحاظ حجم ارزش افزوده تولید و تجارت و در پی آن افزایش اشتغال، نیازمند توجه ویژه مسئولان ملی و استانی هستیم.

دلق پوش با بیان اینکه گیلان در برخی صنایع نظیر سلولزی و فولاد دارای مزیت های ویژه است، گفت: هم اکنون با ایجاد کارخانجات بزرگ در صنعت سلولزی، صنایع چوب و اوراق فشرده با حجم تولید سه میلیون متر مکعب در سال، گیلان به قطب صنعت سلولوزی تبدیل شده و در بخش فولاد هم رتبه دوم کشور را داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: در صورت رفع مشکلات تامین مواد اولیه صنایع چوب و سلولوزی این ظرفیت تولید به پنج میلیون متر مکعب در سال خواهد رسید و باعث رونق تولید و اشتغال در گیلان خواهد شد.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش