آموزش و پرورش سقز با کمبود نیرو مواجه است


آموزش و پرورش سقز با کمبود نیرو مواجه است

سنندج - ایرنا - معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سقز گفت: بیشترین کمبود نیرو انسانی در کردستان مربوط به این شهرستان است.

رحمان سیدیان روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه سقز اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش کردستان در مقاطعی از سال تحصیلی نیروی انسانی را به عنوان مُسکن به آموزش و پرورش سقز تزریق می‌کند که این راه حل موثر و امید بخش برای رفع مشکلات این شهرستان نیست.

وی با بیان اینکه اساس و بنیان توسعه هر جامعه ای آموزش و پرورش است، افزود: مشکلات فراوانی در کمبود فضای آموزشی، مدرسه های دوشیفته، استفاده از ظرفیت بیش از حد کلاس ها، کمبود اعتبار و نبود مدارس در بعضی از محدوده های شهر سقز وجود دارد و ایجاد مدارس در این مناطق ضروری است.

وی اضافه کرد: شهریه ای که برای مدارس هیئت امنایی در تمام کشور پرداخت می شود پنج میلیون و پانصد هزار ریال است اما شهرستان سقز تنها شهر در کشور است که دانش آموزان این مدارس کمترین مبلغ یعنی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال را پرداخت می‌کنند.

سیدیان ضمن تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه ساز در سقز به ضرورت بیشتر جذب مشارکت آنان اشاره کرد و گفت: در کردستان بعد از شهرستان بانه، بیشترین مدارسی که توسط خیرین ساخته شده مربوط به سقز است.

معاون توسعه و آبادنی اداره آموزش و پروش سقز نیز اظهار داشت: در این شهرستان ۵۰ مدرسه تخریبی وجود دارد و نوسازی و تجهیز این مدارس نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

علی دستان افزود: ۸۰ درصد مدارس روستایی و شهری سقز هوشمندسازی شده و سیستم گرمایشی مدارس نیز کاملا به سیستم مرکزی گرمایشی تجهیز شده است.

وی گفت: در هیچ مدرسه سقز از بخاری نفتی برای سیستم گرمایشی استفاده نمی‌شود و از این لحاظ رتبه اول را در کشور داریم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان