جز کشورهای حوزه خلیج فارس هیچ کشوری نمی تواند امنیت منطقه را برقرار کند


جز کشورهای حوزه خلیج فارس هیچ کشوری نمی تواند امنیت منطقه را برقرار کند

مشهد- ایرنا - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هیچ کشور و ائتلافی از کشورها به جز کشورهای حوزه خلیج فارس قادر نیستند امنیت را در این منطقه برقرار کنند.

سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از چند طرح خدماتی در حاشیه شهر مشهد در جمع خبرنگاران افزود: ما معتقد به نظام امنیت منطقه ای با مشارکت کشورهای خلیج فارس هستیم و حضور بیگانگان در خلیج فارس را نافی امنیت آن می دانیم.

وی تلاش های دشمنان برای حضور در خلیج فارس را بی نتیجه دانست و ادامه داد: نظام امنیت خلیج فارس جز با محوریت جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای پیرامون این منطقه قابل اجرا نیست و تجربه دهه های گذشته نشان داده که هر وقت قدرت های دیگر خواسته اند با عنوان تامین امنیت در خلیج فارس حضور پیدا کنند این کار حاصلی جز تشدید تنش ها و حتی جنگ ها نداشته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بر خلاف تصور دشمنان که فکر می کنند تحریم ها عامل تخریب و تضعیف نظام اقتصادی ایران است تحریم ها ابراز توسعه و پیشرفت ما هستند.

سردار سلامی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در مسیر خود اتکایی و استقلال اقتصادی است و به تبع آن استقلال سیاسی و صنعتی نیز حاصل می شود از این رو اصلا از تحریم ها نگران نیستیم و هیچ گونه دغدغه ای در این زمینه نداریم.

وی اضافه کرد: کشور ایران در حال پیشرفت است و نمادهای آن را همگان می بینند و تحریم نه تنها عامل توقف پیشرفت ها نبوده بلکه برعکس تحریم ها فضایی را با توجه به ظرفیت های درونی مان ایجاد کرده است که جز در فضای آنها نمی توانستیم به این ظرفیت های ملی و بومی دست یابیم.

او ادامه داد: اگر این تحریم ها وجود نداشت تعامل و ارتباطات گسترده اقتصادی با سایر مناطق جهان باعث می شد که ما همچنان به اقتصاد دیگر کشور ها متکی باشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فعالیت های سپاه در حاشیه شهر مشهد نیز اشاره و بیان کرد: پنج سال است که بر اساس فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در حاشیه شهر مشهد ماموریت ساماندهی، برقراری و حفظ امنیت و کاهش محرومیت را بر عهده گرفته ایم.

سردار سلامی افزود: به همین منظور قرارگاه شهید برونسی را برای ساماندهی وضعیت حاشیه شهر مشهد تاسیس و طی این سال ها توفیقات بزرگی در زمینه برقراری امنیت و توسعه اقدامات فرهنگی، محرومیت زدایی و مبارزه با فقر کسب کرده ایم و به تجربیات خوبی رسیده ایم و این روند را با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: سپاه نیز با به عهده گرفتن ساماندهی چند محله از محلات حاشیه شهر مشهد، حل مسائل آن محلات و توسعه زیر ساخت های خدمات شهری و مبارزه با محرومیت و فقر را به عنوان بخشی از ماموریت هایش بر عهده دارد.

کلانشهر مشهد با سه و نیم میلیون نفر جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد.

۳۲۲۱/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403