105 هزار تن هلو و شلیل از باغات استان اردبیل برداشت می‌شود


105 هزار تن هلو و شلیل از باغات استان اردبیل برداشت می‌شود

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال 105 هزار تن انواع هلو و شلیل از باغات این استان برداشت می‌شود.

خلیل نیکشاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال بدلیل شرایط مناسب آب و هوایی باغات هسته‌دار استان متحمل خسارت قابل توجهی نشدند.

وی گفت: در حال حاضر حدود هفت هزار و ۴۰۰ هکتار از باغات استان مربوط به ۲ محصول هلو و شلیل است که از این مقدار ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار بارآور می‌باشد.

وی اظهار داشت: کل تولید محصولات سردرختی استان اردبیل ۴۰۰ هزار تن است و امسال بدلیل شرایط مناسب اقلیمی پیش‌بینی می‌شود این میزان محقق شود.

فرماندار مشگین‌شهر نیز با بیان اینکه از کل محصولات تولیدی استان در بخش باغبانی بیش از ۶۵ درصد مربوط به شهرستان مشگین‌شهر می‌باشد، از انجام اقدامات لازم برای بازاریابی و فروش محصولات سردرختی خبر داد.

اکبر صمدی گفت: اقدامات خوبی از سوی استانداری اردبیل و مدیریت جهاد کشاورزی استان مبنی بر لغو و یا کاهش تعرفه‌های صادراتی از سوی مقامات ارشد کشوری صورت گرفته است.

شهرستان مشگین‌شهر با دارا بودن بیش از ۱۴ هزار هکتار باغ میوه و تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات سردرختی یکی از قطب‌های اصلی تولید میوه در کشور است و محصولات این منطقه سالانه علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخلی کشور به برخی از کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود.

۷۱۱۷/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر