سایت موزه در تپه نادر اصلاندوزمغان دایر می‌شود


سایت موزه در تپه نادر  اصلاندوزمغان دایر می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از پایان بلاتکلیفی تپه تاریخی نادری و راه‌اندازی سایت موزه در محوطه این اثر 6 هزار ساله در شهرستان اصلاندوز مغان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان اصلاندوز افزود: این اثر ۶ هزار ساله نیازمند ساماندهی است که با تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار سایت موزه در محوطه آن احداث می‌شود.

او افزود: ساماندهی این اثر تاریخی که مطالبه مردم منطقه است و می‌تواند گردشگری شهرستان تازه تاسیس اصلاندوز را متحول کند در مرحله انتخاب مشاور بین المللی است تا بعد از اتمام مطالعه کاوش و لایه نگاری آغاز شده و سپس سایت موزه احداث شود.

فلاحی گفت: با انجام عملیات ساماندهی، این تپه تاریخی می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری در شمال استان تعریف شده و فرصت مطلوبی برای شهرستان اصلاندوز خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین اظهار داشت: با توجه به قول مساعد استانداری اردبیل در تخصیص ۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی این اثر تاریخی، بعد از ساماندهی دستگاه‌های اجرایی مستقر در محوطه نیز این محوطه را ترک کرده و در اختیار میراث فرهنگی استان قرار خواهند داد.

اسفندماه سال ۹۷ اصلاندوز مغان که پیش‌تر یکی از بخش‌های تابعه پارس‌آباد بود با تصویب هیات دولت به شهرستان تبدیل شد.

اصلاندوز در جنوب غربی شهرستان پارس‌آباد واقع شده است، این منطقه از شمال به رود ارس و مرز ایران و جمهوری آذربایجان از جنوب به شهرستان بیله‌سوار و گرمی ، از شرق به بخش مرکزی شهرستان پارس آباد و از غرب به شهرستان کلیبر استان آذربایجان‌شرقی محدود است.
این بخش۵۸۰ کیلومترمربع مساحت دارد.
بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت اصلاندوز بیش از ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر می‌باشد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد