فرماندار هریس بر هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تاکید کرد


فرماندار هریس بر هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تاکید کرد

تبریز-ایرنا- فرماندار شهرستان هریس با بیان اینکه نحوه انتخاب رشته تحصیلی به موضوع چالش‌برانگیز آموزش و پرورش تبدیل شده است، بر هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تاکید کرد.

علیرضا خاکپور روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش هریس، افزود: انتخاب رشته متناسب با علایق و استعداد دانش آموزان و به دنبال آن هدف گذاری کنکور می تواند در آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشد و بر همین اساس هدایت تحصیلی به خصوص در رشته علوم انسانی دغدغه اصلی آموزش و پرورش منطقه است و لازم است با اتخاذ تدابیر لازم این امر به نحو شایسته انجام پذیرد.

وی با اشاره به نتایج کنکور سراسری امسال و کسب رتبه های برتری دانش آموزان هریسی، اظهار داشت: لازم است نقاط ضعف و قوت مدارس منطقه و نیز شهرهای ۵گانه شهرستان در بحث نتیجه گیری از کنکور مورد بررسی قرار گرفته و با تقویت نقاط مثبت و نیز ریشهیابی نقاط ضعف و حذف آنها زمینه موفقیت هرچه بیشتر دانشآموزان منطقه هموارتر شود.

خاکپور به اجرای پروژه مهر۹۸ اشاره و اضافه کرد: سازماندهی نیروی انسانی و نیز ساماندهی فضاهای آموزشی از اهداف مهم پروژه مهر است و در اجرای این طرح نه فقط آموزش و پرورش بلکه کل ادارات و مسئولین شهرستان نقش دارند و به همین خاطر راهکارهای اجرای هرچه بهتر این پروژه هم در شورای اداری شهرستان و هم طی جلسات با شهرداری ها و دهیاری ها مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی آسفالت ریزی و مناسب سازی مسیرهای منتهی به مدارس شهر هریس و نیز پیاده روسازی جلوی مدرسه استثنایی باغچه بان تا شروع سالتحصیلی جدید را از طرف شهرداری خواستار شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه هریس نیز در این جلسه از افتتاح ساختمان جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان و نیز مدارس استثنایی باغچه بان و محوطه سازی مدرسه غزال کلوانق قبل از شروع سالتحصیلی جدید خبر داد و افزود: در سالتحصیلی جدید تمامی مدارس شهر هریس با بهره برداری از این مراکز تک شیفته خواهند شد.

سام پور گفت: طی هفته جاری مدیرکل آموزش و پرورش استان که در منطقه حضور داشت و از تعدادی از مدارس منطقه بازدید کرد برای تجهیز خانه معلم، آزمایشگاه مدارس و سالن کنفرانس ساختمان جدید اداره و همچنین ایجاد چمن مصنوعی در هنرستان شهید قاسم هریسی قول مساعد داد.

به گزارش ایرنا، شهرستان هریس با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۰ کیلومتری مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

/۳۰۷۱۷۲۲۷/۳۰۳۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید