هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند غدیر را انکار کند


هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند غدیر را انکار کند

حجت‌الاسلام نظری‌منفرد با بیان‌اینکه هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند غدیر را انکار کند زیرا انکار غدیر، انکار پیامبر اسلام(ص) و توحید را به دنبال دارد، گفت: در روز غدیر کافران از نابودی دین اسلام ناامید شدند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «نظری منفرد» ، شامگاه چهارشنبه، ۳۰ مرداد در جشن ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) که در مسجد جامع غدیرخم برگزار شد، اظهار کرد: غدیر یکی از باعظمت‌ترین و بزرگترین وقایع تاریخ اسلام است، آیات مباهله و تطهیر نشان از ولایت و جانشینی امیرمومنان امام علی(ع) دارد.

این استاد حوزه علمیه درباره ولادت امام موسی کاظم(ع)‌ با استناد به احادیث مبنی بر اینکه تولد حضرت در ماه ذی‌الحجه اثبات شده است، تصریح کرد: یکی از شاگردان امام صادق(ع) به نام ابی‌بصیر روایت می‌کند که ما با امام و همسرشان در مسیر بازگشت از حج بودیم که وقتی به ابواء رسیدیم همسر امام صادق(ع) فرزند خود را به دنیا می‌آورند و امام(ع) می‌فرمایند: خداوند موسی را به من عنایت کرد.

حجت الاسلام نظری منفرد با اشاره به روایتی دیگر درباره ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع)، بیان کرد: زمانی که حضرت کاظم(ع) به دنیا آمدند امام صادق(ع) همه مردم مدینه را اطعام کردند تا حدی که همه مردم شهر سیر شدند.

وی با بیان اینکه اخیرا در بین اسنادهای وزارت خارجه سندی بیرون آوردند مبنی بر اینکه هفتم صفر روز ولادت ناصرالدین‌شاه بوده است که برای پررنگ کردن جشن تولد او ولادت امام موسی کاظم(ع) را مطرح و پررنگ کردند، گفت: بیان این مطلب صرفا بنابر قولی بوده است اما وقتی روایاتی بر تولد حضرت در ماه ذی‌الحجه صحه می‌گذارد روایت بر قول ارجحیت دارد.

حجت الاسلام نظری منفرد با استناد به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه دشمن از دین شما ناامید شده است، ابراز کرد:‌ مقصود دین در آیات قرآن، دین اسلام است زیرا دشمن بسیار تلاش کرد که آن را نابود کند اما نتوانست.

وی با استناد به آیات دیگری از قرآن کریم، اضافه کرد:‌ کفار امیدوار بودند که پس از مرگ پیامبر(ص) دین اسلام از بین خواهد رفت اما خداوند در روز عید غدیر با انتخاب جانشینی امیرمومنان امام علی(ع) ماندگاری ابدی دین اسلام را ضمانت و تثبیت کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه شیعیان اعتقاد دارند که زمین هیچ‌گاه خالی از حجت الهی نیست، گفت: در روز عید غدیر خم کافران از نابودی دین اسلام ناامید شدند زیرا امیرمومنان امام علی(ع) در جانشینی و خلافت همچون پیامبر(ص) بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند غدیر را انکار کند زیرا انکار غدیر، انکار پیامبر اسلام(ع) و توحید را به دنبال دارد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی