محمد محقق به دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی پیوست


به اساس گزارش‌ها، محمد محقق از رهبران جهادی با دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله پیوسته است. منابع نزدیک به آقای محقق به خبرگزاری خامه پرس گفت که محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان با دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی پیوسته است. منبع گفت که قرار است محمد محقق به روز جمعه در یک کنفرانس خبری حمایتش را به صورت رسمی...

محمد محقق به دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی پیوست

به اساس گزارش‌ها، محمد محقق از رهبران جهادی با دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله پیوسته است.

منابع نزدیک به آقای محقق به خبرگزاری خامه پرس گفت که محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان با دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی پیوسته است.

منبع گفت که قرار است محمد محقق به روز جمعه در یک کنفرانس خبری حمایتش را به صورت رسمی از دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی اعلام نماید.

آقای محقق پیش از این معاون دسته انتخاباتی “صلح و اعتدال” به رهبری محمد حنیف اتمر بود، اما به دلیل اختلافات درونی این دسته انتخاباتی از هم پاشید و نتوانست به مبارزات انتخاباتی ادامه دهند.

پس از فروپاشی تیم صلح و اعتدال، اعضای ارشد این تیم با سایر دسته های انتخاباتی در مذاکره و گفتگو بودند که اخیراً آقای محقق معاون دوم این تیم پس از توافق با عبدالله عبدالله به تیم ثبات و همگرایی پیوست.

اما تا اکنون سید حامد گیلانی رهبر حزب معاذ ملی، سید منصور نادری رهبر حزب پیوند ملی، محمد یونس قانونی، عطامحمد نور و اسماعیل خان اعلام نکرده اند که از کدام دسته های انتخاباتی حمایت خواهند کرد.

قرار است انتخاباتی ریاست جمهوری افغانستان به تاریخ ۶ میزان ۱۳۹۸ برگزار گردد.

اما همزمان با ادامه گفتگوهای صلح افغانستان، گفته میشود احتمالاتی وجود دارد که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دلیل اولویت بخشیدن به گفتگوهای صلح، به تعقویق خواهد افتاد.

به تازگی زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای نهایی سازی توافقنامه صلح با طالبان به قطر رفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس