تشکل‌های مردم‌نهاد در ساماندهی بهبودیافتگان اعتیاد نقش‌آفرینی کنند


تشکل‌های مردم‌نهاد در ساماندهی بهبودیافتگان اعتیاد نقش‌آفرینی کنند

رشت - ایرنا - سرپرست استانداری گیلان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد گفت: بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد امری موثر در پیشگیری،  کاهش نرخ اعتیاد و نیز ساماندهی بهبود یافتگان  است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز پنجشنبه در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد که با موضوع بررسی برنامه های هفته مواد مخدر برگزار شد، با اشاره بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی افزود: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب لازم است تا برای اشاعه و گسترش برنامه‌های فرهنگی تلاشی مضاعف انجام شود زیرا در مقوله مبارزه با اعتیاد یکی از مهمترین روش‌های مطلوب است.

وی با بیان اینکه در برنامه ریزی های حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد باید مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در نقطه هدف قرار گیرند، تصریح کرد: در این میان برخی اماکن همچون زندان ها نیز نیازمند برنامه ریزی جامع در حوزه فرهنگی اجتماعی هستند تا رویکرد اصلاحی اولویت‌دار آنان به درستی اجرا شود.

زارع بیان کرد: در سایه هم افزایی ، اجرای اقدامات هدفمند و نیز بکارگیری متخصصان می توان بازآفرینی شهری و روستایی در ابعاد مختلف را محقق کرد و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی را به حداقل رساند.

سرپرست استانداری گیلان توانمندسازی، آموزش و ارائه خدمات مددکاری به معتادان بهبود یافته را امری ضروری خواند که از سوی دستگاه های مختلفی همچون بهزیستی،فنی و حرفه ای،نیروی انتظامی و ... در گیلان اجرا می شود.

وی بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد را امری موثر در کاهش نرخ اعتیاد و نیز ساماندهی بهبود یافتگان دانست و افزود: با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده بیشتری شود.

سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی استان گیلان پیشتر به کشف بیش از یک هزار و ۳۱۸ کیلوگرم انواع موادمخدر طی چهار ماه نخست سال اشاره و بیان کرده بود که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج