مدیران رونق تولید را در 6 محور پیگیری کنند


مدیران رونق تولید را در 6 محور پیگیری کنند

کرمان - ایرنا - به گفته استاندار کرمان، سرمایه گذاران و مدیران شهرستان ها و این استان در قالب 6 محور رونق تولید را پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید بخش راین افزود: امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نام گذاری شده و شعار سال باید در اولویت فعالیت ها قرار گیرد لذا ۶ محور را مشخص کردیم که تمام مدیران دستگاه ها با حرکت در راستای این محورها باید به توسعه استان کمک کند.

وی اظهار داشت: واحدهای راکد و نیمه راکد در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی فعال شوند و بخشداری با کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت مشکلات را احصاء کند و در این زمینه واحدهای دارای مشکل مالی از طریق بانک ها و موسسات غیردولتی حمایت می شوند.

استاندار کرمان ادامه داد: محور دوم افزایش ظرفیت واحدهای موجود است که با این اقدام به وسیله سرمایه کمتر تولید و اشتغال بیشتری ایجاد می شود.

وی افزود: اتمام واحدهای نیمه تمام و تسریع در تکمیل آنان، راه اندازی واحدهای جدید، راه اندازی شرکت های دانش بنیان و توسعه صادرات از دیگر محورها است.

فدائی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های صنعتی، معدنی و به خصوص گردشگری استان کرمان و شهرستان ها استفاده شود گفت: سرمایه گذاری در بخش گردشگری زود بازده تر از دیگر حوزه ها است لذا باید در این زمینه فعالیت بیشتری شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران با استفاده از ظرفیت منطقه خود در راستای ۶ محور رونق تولید حرکت کنند عنوان کرد: شاخص هایی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال ایجاد شدن است که با استفاده از آن رونق تولید در مناطق مختلف استان سنجیده می شود.

استاندار کرمان اضافه کرد: همکاری و هم افزایی مدیران بخش راین موجب توسعه این منطقه خواهد شد.

فرماندار کرمان نیز گفت: تصادف در مسیر راین به پاسگاه سه راهی زیاد است که باید به این موضوع رسیدگی شود، همچنین محور راین به صاحب‌آباد به‌ طول ۶ کیلومتر، روکش جاده راین به گزک به طول هشت کیلومتر، راین به تهرود به طول ۲۰ کیلومتر و تکمیل باقیمانده روکش آسفالت جاده حسین آباد به گروه به طول هفت کیلومتر باید در دستور کار قرار گیرد.
علی بابایی ادامه داد: تکمیل روکش آسفالت محور حسین آباد به دهشاوردی به طول ۴.۵ کیلومتر، دو بانده کردن محور راین به دو راهی ۲۳ کیلومتر ، احداث راه روستایی باب بینی به زیارتگاه به طول ۲۵ کیلومتر، احداث راه راین به گودر به طول ۲۰ کیلومتر، تکمیل کمربندی شهر راین به طول ۱۱ کیلومتر از دیگر موضوعات درخواستی ما در این بخش است.
فرماندار کرمان ادامه داد: واگذاری ارگ تاریخی و منطقه تفریحی گردشگری آبشار راین به بخش خصوصی و تامین مالی سهل الوصول و ارزان برای توسعه بومگردی نیز از اقداماتی که باید در بخش رونق صنعت گردشگری انجام شود.
بابایی با بیان اینکه ثبت راین به عنوان باغ شهر در حال انجام است، تصریح کرد: در حال انجام اقدامات لازم برای ثبت بافت تاریخی قدیمی راین توسط میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی است لذا در حال حاضر از ساخت و سازها جلوگیری می‌شود که باید محدوده و نحوه ساخت و ساز در این منطقه مشخص شود.

استاندار کرمان و هیات همراه در ادامه این سفر ضمن بازدید از کارگاه صنایع دستی خانه مهارت، با مادر شهیدان کمالی دیدار کرد.

۳۰۲۹/۷۴۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق