به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید بخش راین افزود: ۱۵ کیلومتر از این محور پس از ابلاغ اعتبارات سال ۹۸، طبق مصوبه شورای برنامه ریزی استان کرمان به مناقصه گذاشته خواهد شد.

وی اظهار داشت: این محور به صورت مشترک بین شهرستان کرمان (بخش راین) و بم قرار گرفته و برآورد هزینه های این محور اکنون توسط اداره کل راه و شهرسازی این استان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: قسمت آخر محور راین - گلزار به طول ۲ کیلومتر از مجموع ۴۲ کیلومتر، یک آبنما و آسفالت تعدادی روستای کوچک و بزرگ باقی مانده که قرارداد آسفالت این محور امضا شده و توسط پیمانکار انجام می شود.

وی اضافه کرد: محور سه راهی راین به این بخش به صورت بزرگراه در پروژه های ملی تعریف نشده زیرا جزو محورهای فرعی است. کمبود قیر موجب توقف پروژه های راهداری کرمان شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز گفت: کرمان سومین استان از نظر جذب قیر در سال گذشته و استان نخست از نظر حجم اجرایی آسفالت بوده و امسال مشکل قیر موجب توقف عملیات اجرایی در محورهای بخش راین شده است.

سیدعلی حاج سیدعلیخانی ادامه داد: بهسازی جاده راین - گسک پس ابلاغ اعتبارات آغاز می شود و این محور به چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در سه مرحله به مناقصه گذاشته شده اما پیمانکاری مشارکت نکرده است.

وی اضافه کرد: اعتبارات استانی از ۶۴ میلیارد تومان در سال گذشته، به ۲۴ میلیارد تومان طی سال جاری کاهش یافته که در اجرای پروژه ها این اداره کل تاثیرگذار بوده است.