480 میلیارد تومان طرح بنیاد مسکن در آذربایجان‌شرقی افتتاح می‌شود


480 میلیارد تومان طرح بنیاد مسکن در آذربایجان‌شرقی افتتاح می‌شود

تبریز- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در هفته دولت بیش از 480 میلیارد تومان طرح‌های عمرانی در استان افتتاح می‌شود.

حافظ باباپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سوانح، کمک بلاعوض واحدهای آسیب‌دیده از سوانح، برنامه جامع تامین مسکن اقشار کم درآمد، صدور ۵۴۸ جلد سند مالکیت روستایی، اجرای طرح هادی روستایی در ۱۱ شهرستان و ۲۲ روستا، اجرای آسفالت معابر روستایی در ۹ شهرستان و ۲۵ روستا از جمله طرح‌ها و پروژه‌ها برای افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت سال جاری است.

وی ادامه داد: در حوزه طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ۴۰۶ میلیارد تومان پروژه، در حوزه بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سوانح (سیل و زلزله) ۲۵ میلیارد تومان پروژه و در حوزه طرح جامع تامین مسکن اقشار کم درآمد بیش از هفت میلیارد پروژه در هفته دولت سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: حدود ۵۴۸ جلد سند روستایی با اعتبار ۲۹ میلیارد تومانی، ۲۲۹ جلدسند مالکیت شهری با اعتبار ۱۳ میلیاردتومانی، طرح هادی ۲۲ روستا با اعتبار نزدیک ۱۲ میلیاردتومانی و طرح‌های آسفالت‌ریزی معابر روستایی نیز با اعتبار بیش از ۲۴ میلیاردتومانی در ۲۵ روستای استان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت این اداره کل مربوط به آسفالت ریزی ر روستاهاست ، ادامه داد: با ارایه قیر رایگان توسط دولت در چهار سال گذشته ۵۰۰ روستا در آذربایجان شرقی مشمول دریافت قیر رایگان شدند.

باباپور اظهار داشت: اعتبار قیر رایگان در سال گذشته ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای استان تعریف شده بود که با توجه به عملکردی که داشتیم تا پایان سال توانستیم بیش از ۲ برابر این اعتبار را جذب کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر اعتبارات دولتی مردم نیز در این طرح مشارکت دارند و ۵۰ میلیارد تومان نیز آورده مردمی جهت زیرسازی کرده و جدول‌گذاری روستاها بود تا به دنبال آن آسفالت ریزی انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با ارایه قیر رایگان توسط دولت در طی ۴ سال بیش از ۲ برابر ۳۶ سال گذشته در روستاها آسفالت ریزی انجام یافته است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی رتبه دوم در جذب وام روستایی در سال ۹۸ را دارد، اضافه کرد: به ازای هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان وام با پنج درصد کارمزد اعطا می‌شود.

باباپور همچنین با اشاره به نبود فرهنگ ساخت و ساز و بهسازی مسکن در برخی مناطق استان، گفت: در برخی مناطق روستایی مردم توان مالی برای ساخت و ساز و بهسازی مساکن خود را دارند، اما به واسطه نبود فرهنگ ساخت و ساز در این رابطه هزینه نمی‌کنند؛ در حالی که چنین مساکنی غیر اصولی بوده و با کمترین زمین‌لرزه ممکن است خسارات بسیاری به بار آورد.

وی با اشاره به طرح احیای بافت های باارزش روستایی نیز اظهارداشت: در روستاهای زنوزق شهرستان مرند، اشتبین جلفا و توتاخانه دشهرستان بناب در راستای صیانت از بافت باارزش، بازگشایی معابر انجام نشده و مسیرها سنگ فرش و جداره‌سازی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که روند مهاجرت معکوس (مهاجرت از شهر به روستا) در استان رو به رشد است، افزود: در سال ۸۵ آمار مساکن روستایی در استان برابر ۲۲۱ هزار واحد بود که این میزان در سال ۹۵ به ۳۰۵ هزار واحد افزایش یافت.

۶۱۲۰/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...