تامین اجتماعی آذربایجان شرقی 285 میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کند


تامین اجتماعی آذربایجان شرقی 285 میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کند

تبریز- ایرنا- مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 182 هزار بازنشسته و مستمری بگیر زیرپوشش این سازمان در این استان قرار دارند و ماهانه حدود 285 میلیارد تومان از بابت حقوق و تعهدات به آنان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، جعفر سمساری روز پنجشنبه در مراسم جشن بازنشستگان و خردمندان تبریز با قدردانی از تعامل مؤثر و سازنده تشکل‌های بازنشستگی استان برای پیگیری و احقاق مطالبات بازنشستگان و مستمری بگیران، اظهار کرد: توجه به ارتقاء سلامت روحی و روانی بازنشستگان همگام با ارتقاء سطح معیشت بازنشستگان از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی بوده و اجرای المپیادهای ورزشی، همایش‌های خانوادگی، طرح کرامت رضوی و بصیرت علوی در راستای اعزام خانواده بازنشستگان به مشهد مقدس و کربلای معلی طی سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته و با همکاری کانون‌های بازنشستگی استان به جد پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قوانین و مقررات موجود در حوزه بازنشستگی به ویژه در خصوص بازنشستگی‌های سخت و زیان آور و پیش از موعد، نیاز به بازنگری متناسب با ساختار کار و تولید کشور دارد، ارتقاء کفایت خدمات سازمان تأمین اجتماعی را مستلزم تأمین منابع پایدار دانست.

سمساری از توسعه خدمات غیرحضوری در جهت تسهیل امور مخاطبین خبر داد و خاطرنشان کرد: بخش مهمی از نیاز به حضوری مراجعان به واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی برای دریافت خدمات از جمله اخذ احکام بازنشستگی و فیش حقوقی ماهانه با ایجاد زیرساخت‌های لازم، کاسته شده است.

محمد مسگری، رییس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان نیز در این مراسم گفت: وصول مطالبات سازمان و همسان سازی حقوق از جمله مطالبات جدی بازنشستگان در دهه اخیر بوده و باید ضمانت اجرایی دقیق و شفاف در برای تحقق مصوبات مجلس شورای اسلامی و اسناد بالادستی وجود داشته باشد.

وی برگزاری جلسات ماهانه هم اندیشی اداره کل تأمین اجتماعی استان با کانون‌های بازنشستگی را بسیار مطلوب ارزیابی و از مدیران تأمین اجتماعی و بانک رفاه استان در جهت احصاء مشکلات و رفع آنها قدردانی کرد.

در این مراسم ۱۲ نفر از بازنشستگان، بازماندگان و از کار افتادگان نمونه تأمین اجتماعی و نیز اعضای هیأت مدیره کانون‌های بازنشستگی آذربایجان شرقی تجلیل شدند.

۳۰۹۳/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد