سامانه یکپارچه آمار اصفهان امکان برنامه ریزی را در اختیار مدیران قرار می دهد


سامانه یکپارچه آمار اصفهان امکان برنامه ریزی را در اختیار مدیران قرار می دهد

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان گفت: سامانه یکپارچه آمار و اطلاعات اصفهان امکان برنامه ریزی را در اختیار مدیران شهرستانی و شهری قرار می دهد.

نعمت الله اکبری روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان در تالار اجتماعات استانداری افزود: یکی از مشکلات استان ها، مباحث مربوط به آمار و اطلاعات است که برای رفع این مساله، سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان از ابتدای امسال پیشنهادی به مرکز آمار ایران برای طراحی سامانه یکپارچه اطلاعات داد.

وی با بیان اینکه این سامانه به سایر استان ها نیز پیشنهاد شد و مورد استقبال آنها قرار گرفت، اظهار داشت: این سامانه بستر مناسبی را برای تجمیع و در اختیار قرار دادن داده های مکانی فراهم کرده و اطلاعاتی مانند سرشماری ها، آمارهای ثبتی، سالنامه ها و شاخص های مختلف را در بر می گیرد.

اکبری با تاکید بر اهمیت آمار و اطلاعات در سیاستگذاری، برنامه ریزی و تصمیم گیری، اضافه کرد: دیدگاه مسئولان و کارشناسان مختلف درباره سامانه یکپارچه آمار و اطلاعات اصفهان، احصا و این طرح و پیشنهادهای مطرح شده درباره آن در جلسه آتی شورای برنامه ریزی به منظور تصویب نهایی ارائه می شود.

وی ادامه داد: امکان پایش اطلاعات در این سامانه وجود دارد و دسترسی برای افراد ذینفع در آن ایجاد خواهد شد تا با ساختار اقتصادی استان تناسب داشته باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه سامانه مذکور در کشور بی نظیر است، گفت: نظام آماری بر اساس برنامه ششم توسعه از سنتی به مدرن تغییر می یابد و اطلاعات ثبتی مبنا از دستگاه های اجرایی اخذ می شود و دیگر نیاز کمتری به سرشماری های موردی خواهیم داشت.

محمدرضا لعلی با بیان اینکه در زمان حاضر اطلاعاتی مانند جمعیت و مکان، نقشه های قدیمی استان و نتایج سرشماری ها در سامانه یکپارچه آمار و اطلاعات اصفهان، درج شده است، افزود: به عنوان مثال اطلاعات حدود ۶ هزار و ۴۰۰ مدرسه و همه خانه های بهداشت برای این سامانه کسب شده است.

وی با اشاره به اینکه امکان گزارش گیری کامل از این سامانه مکانی وجود دارد، اظهار داشت: برای پیشبرد این طرح لازم است دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف ملزم به ثبت همه اطلاعات خود با کد ملی و کد پستی شوند.

سامانه یکپارچه آمار و اطلاعات اصفهان به آدرس statmap.mpo-es.ir در دسترس است.

به گزارش ایرنا، آمار دانشی است که به مطالعه، گردآوری، تحلیل، تفسیر، ارائه و سازماندهی داده‌ها می‌پردازد.
اطلاعات و آمار به عنوان ابزارهای لازم در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها شناخته می شود و برای نیل به این هدف، جمع آوری داده، تجزیه و تحلیل آماری و برنامه ریزی مناسب از مولفه های ضروری آن به شمار می روند.

متولی آمار در کشور، مرکز آمار ایران و در استان ها، معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !