کارگاه هنرهای محیطی در دانشگاه ایلام برگزار شد


کارگاه هنرهای محیطی در دانشگاه ایلام برگزار شد

به گزارش ایرنا کیومرث صادقیان طراح و داور جشنواره در ابتدای این کارگاه اظهار کرد: چیستی و ماهیت هنر محیطی آنقدر وسیع هست که تا تجربه کسب نکنیم و در این حیطه سال ها مشغول به فعالیت نباشیم، نمی توانیم در آن موفق باشیم.

وی در خصوص دکتر نادعلیان و آثار جهانی اش بیان کرد: استاد نادعلیان از پیشگامان هنر محیطی در دنیا به حساب می آیند و جدا از تخصص ایشان آن چیزی که باعث شد تا مهمان ویژه جشنواره باشند نگاه خاص و عشقی که پیوسته در رفتار و اخلاق و آثار ایشان متبلور است، بود.

وی تاکید کرد: نوع نگاه کردن به طبیعت را باید از استاد نادعلیان یاد گرفت بنابراین هم این جلسه و هم کارگاهی که در دل طبیعت برگزار خواهد شد، قطعا در نگاه و هنر حاضرین در کارگاه موثر خواهد بود.

استاد نادعلیان پیش از آغاز کارگاه اظهار کرد: خوشحالم که به ایلام سفر کرده ام تا با بخشی از طبیعت ایلام آشنا شوم و در همین روز اول سفرم توانستم چشم اندازی از این طبیعت را به دست آورم.

وی تاکید کرد: برخلاف چیزی که گفته می شود من هنر جدید را بعدها و پس از سفر به آمریکا فرا گرفتم و بیشتر متکی بر مراوده با بزرگان این حوزه در همایش ها و رویدادها بوده است بنابراین تجربه های ذوقی روش اصلی کار من است و صرفا این رویکرد آکادمیک نیست.

این طراح جهانی افزود: تعریفی که از هنر محیطی وجود دارد و از طریق پژوهشگران این حوزه معرفی شده است معمولا محل مناقشات بوده و هست، سرآغاز هنر محیطی بر میگردد به اواخر دهه شصت و هفتاد، منظور از هنر زمینی یا وابسته به زمین تعریف ساده ی آن این است که مکان را تبدیل به اثر هنری کنیم، با این هدف که هنر را از نگارخانه ها بیرون بیاوریم، هر چند که عکس های همین آثار محیطی بعدها در نگارخانه ها و گالری ها نمایش داده شدند.

وی خاطر نشان کرد: تعریف دیگری که از هنر محیطی وجود دارد، پیرامون سازی هست، یعنی به گونه ای اثر را خلق کنیم که پیرامون را سر و سامان بدهیم، هنر محیطی بعدها دچار پوست اندازی شد و شاخص های بسیار متمایزی نسبت به روزهای آغازین پیدا کرد.

کارگاه محیطی استاد نادعلیان امروز سی و یکم مرداد ماه با حضور هنرجویان علاقمند در دل طبیعت ایلام برگزار شد.

بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در ایلام روز گذشته - سی ام مرداد ماه- اغاز شد.

برگزاری این جشنواره تا سوم شهریورماه ادامه دارد.

6034

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!