درگ تویوتا سوپرا با آئودی TT RS، آلپاین A110 و پورشه کیمن GTS


درگ تویوتا سوپرا با آئودی TT RS، آلپاین A110 و پورشه کیمن GTS

CarWow در جدیدترین ویدئوی خود رقابتی بین چهار خودروی اسپرت بازار برگزار کرده است. شرکت‌کنندگان این درگ آئودی TT RS، آلپاین A110، پورشه کیمن و تویوتا سوپرا هستند؛ بنابراین دو شرکت‌کنندهٔ این رقابت، موتور وسط و دو خودروی دیگر موتور جلو هستند. این رقابت که در سه بخش مختلف شامل درگ ایستاده، درگ در حال... The post درگ تویوتا سوپرا با آئودی TT RS،...

CarWow در جدیدترین ویدئوی خود رقابتی بین چهار خودروی اسپرت بازار برگزار کرده است. شرکت‌کنندگان این درگ آئودی TT RS، آلپاین A110، پورشه کیمن و تویوتا سوپرا هستند؛ بنابراین دو شرکت‌کنندهٔ این رقابت، موتور وسط و دو خودروی دیگر موتور جلو هستند. این رقابت که در سه بخش مختلف شامل درگ ایستاده، درگ در حال حرکت و ترمز گیری برگزار شده است، می‌تواند معیار خوبی برای بررسی عملکرد سوپرا در برابر تعدادی از اصلی‌ترین رقبای خود باشد.

درگ تویوتا سوپرا با آئودی TT RS، آلپاین A110 و پورشه کیمن GTS

ابتدا بهتر است به مشخصات فنی شرکت‌کنندگان نگاهی داشته باشیم. پیشرانهٔ 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آلپاین A110 در حالت استاندارد 250 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد اما نمونهٔ حاضر در این رقابت تقویت شده و خروجی پیشرانهٔ آن به 300 اسب بخار قدرت و 405 نیوتن متر گشتاور رسیده است. بااین‌حال A110 هنوز هم ضعیف‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود اما نباید فراموش کرد که این اسپرت فرانسوی سبک‌ترین عضو گروه است.

درگ تویوتا سوپرا با آئودی TT RS، آلپاین A110 و پورشه کیمن GTS

در سینهٔ تویوتا سوپرا پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی ب‌ام‌و با 340 اسب بخار قدرت قرار گرفته که بیشترین تعداد سیلندر را دراین‌بین دارد. پورشه کیمن GTS از یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر تخت با 365 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و نهایتاً آئودی TT RS هم به یک موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر توربو با 400 اسب بخار قدرت مجهز است که قوی‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود و همچنین تنها خودرویی است در آن نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

درگ تویوتا سوپرا با آئودی TT RS، آلپاین A110 و پورشه کیمن GTS

آزمایش اول مسابقهٔ درگ ایستاده است که نتیجهٔ واقعاً عجیبی دارد زیرا در آن ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین شرکت‌کننده یعنی آلپاین A110 پیروز می‌شود. البته مهم‌ترین علت این پیروزی وزن سبک‌تر A110 نسبت به دیگر خودروها است. در این درگ سوپرا هم با زمان 12.1 ثانیه سوم شده است. آزمایش بعدی مسابقهٔ رولینگ (در حال حرکت) در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت است. در این رقابت اما این پورشه کیمن GTS است که با اختلاف پیروز می‌شود و آلپاین نمی‌تواند آن‌را مغلوب کند.

درگ تویوتا سوپرا با آئودی TT RS، آلپاین A110 و پورشه کیمن GTS

و در آخر هم آزمایش ترمز گیری از سرعت 110 کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود. در این مسابقه چهار خودرو عملکردی بسیار نزدیک به هم دارند اما بااین‌حال کیمن با اختلافی جزئی زودتر از بقیه متوقف می‌شود؛ بنابراین سوپرا در هیچ‌کدام از این تست‌ها پیروز نمی‌شود اما عملکرد قابل‌توجهی را در برابر رقبای اروپایی از خود نشان می‌دهد زیرا کیمن GTS و TT RS نسخه‌های بالایی خانوادهٔ خود هستند و آلپاین هم تقویت شده است. از سوی دیگر، TT RS در هر سه آزمایش عملکرد ضعیفی داشت اما نمونهٔ حاضر در این رقابت از نوع رودستر است که وزن بیشتری از نسخهٔ کوپه داشته و سنگین‌ترین خودروی گروه محسوب می‌شود.

درگ تویوتا سوپرا با آئودی TT RS، آلپاین A110 و پورشه کیمن GTS

مشخصات فنی

پورشه کیمن GTS تویوتا سوپرا آئودی TT RS آلپاین A110
پیشرانه 2.5 لیتری H4 توربو 3 لیتری I6 توربو 2.5 لیتری I5 توربو 1.8 لیتری I4 توربو
قدرت 365 اسب بخار 340 اسب بخار 400 اسب بخار 300 اسب بخار
گشتاور 430 نیوتن متر 500 نیوتن متر 480 نیوتن متر 405 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب چهارچرخ عقب
حداکثر سرعت 290 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت
طول 4,393 میلی‌متر 4,380 میلی‌متر 4,201 میلی‌متر 4,180 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,475 میلی‌متر 2,470 میلی‌متر 2,505 میلی‌متر 2,420 میلی‌متر
وزن 1405 کیلوگرم 1520 کیلوگرم 1540 کیلوگرم 1103 کیلوگرم
قیمت 64,911 پوند 56,094 پوند 52,695 پوند 46,910 پوند
[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید