امسال افزون بر 17 هزار ماموریت اورژانس در سیستان و بلوچستان انجام شد


امسال افزون بر 17 هزار ماموریت اورژانس در سیستان و بلوچستان انجام شد

زاهدان - ایرنا- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: 17 هزار و 450 ماموریت اورژانس در چهار ماهه امسال در محدوده زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است.

دکتر فریبرز راشدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین ماموریت‌های این مدت با ۱۲ هزار و ۹۶ مورد به تصادفات شهری و بقیه به تصادفات جاده‌ای اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۸۸ مجروح در تصادفات شهری و هزار و ۴۷۹ مجروح در تصادفات جاده‌ای در این مدت توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب سوران به مراکز بهداشتی درمانی منتقل شده‌اند.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات این حوزه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر ۹۰۰ نیروی فعال اورژانس در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی استان نیاز است ۲۰۰ نفر نیروی دیگر به این مجموعه اضافه شوند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی استان شامل زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب‌وسوران زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های جنوبی ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید