ورود مسافران پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه امسال 48 درصد رشد داشته است


ورود مسافران پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه امسال 48 درصد رشد داشته است

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: 41 هزار مسافر پاکستانی در چهار ماه نخست امسال از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 48 درصد رشد داشته است.

ایوب کرد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه هر ساله خیل عظیمی از زوار پاکستانی و عاشقان اباعبدالله ‌الحسین (ع) از طریق پایانه مرزی میرجاوه برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی وارد کشور می‌شوند برای تسهیل در عبورومرور و رفاه و آسایش آنان اقدامات مناسبی در این پایانه مرزی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در بخش جابجایی و حمل‌ونقل مسافر مشکل خاصی وجود ندارد گفت: در ایام محرم و صفر سال گذشته بیش از ۶۴ هزار نفر زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند که بوسیله ۷۲۲ دستگاه اتوبوس پاکستانی و ۷۳۵ دستگاه ناوگان ایرانی جابجا شده‌اند.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به روند رو به رشد ورود زائران به کشور در سالهای گذشته، امسال نیز آمار ورودی زوار به ایران افزایش خواهد یافت.

وی پیش بینی کرد: امسال بیش از ۷۰ هزار نفر زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه در ایام محرم و صفر وارد استان شوند که در این زمینه برنامه‌ریزی برای استقبال مطلوب از این زائران انجام شده است.

کرد گفت: پنج نقطه برای ارائه سوخت به ناوگان پاکستانی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر افزایش امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و حمام ۲۱ دستگاه پاسپورت خوان و ۱۲ گیت ورودی برای تسهیل در ورود زائران در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به عتبات عالیات باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می‌کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان‌ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا