پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل سیستان و بلوچستان هفته دولت آغاز می‌شود


پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل سیستان و بلوچستان هفته دولت آغاز می‌شود

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته دولت پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از سیل در این استان آغاز می‌شود.

غلام‌حیدر زورقی روز پنجشنبه در کارگروه چگونگی پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به خسارت دیدگان سیل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای جبران خسارات سیل فروردین امسال به بخش کشاورزی هزار و ۷۰۱ فقره اقرارنامه خسارت در سامانه سجاد ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس پرونده‌های تشکیل شده کارگروه‌های شهرستانی پرداخت ۱۲۵ میلیارد و ۳۱۴ میلیون ریال کمک‌ بلاعوض و ۱۲۳ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به خسارت دیدگان ناشی از سیل اخیر استان را پیشنهاد داده‌اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون از مجموع پرونده‌های ارسالی به وزارت کشور ۴۸۱ پرونده در سامانه سجاد مورد تایید قرار گرفته و برای جبران خسارات وارده از سیل ۴۴ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به استان ابلاغ شده است.
دبیر کارگروه نحوه پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای ۴۸۱ پرونده تایید شده از سوی وزارت کشور ۱۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۲۰ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه تخصیص داده شده که بزودی پرداخت آن بر اساس دستورالعمل ابلاغی آغاز خواهد شد.
وی تاکید کرد: برنامه پرداخت کمک‌های بلاعوض پس از تعیین تکلیف کل پرونده‌های ارسالی بخش کشاورزی استان به وزارت کشور اجرایی می‌شود.
۷۳۱۶**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته