شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در استان اردبیل ایجاد می‌شود


شهرک صنعتی مشترک ایران و  آذربایجان در استان اردبیل ایجاد می‌شود

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل از مطالعه طرح ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در منطقه مرزی دو کشور در این استان خبر داد.

اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در حاشیه جلسه کارگروه اقتصادمقامتی پارس‌آباد مغان با اشاره به مناسبات خوب و رو به رشد ایران و آذربایجان گفت: در مراودات بین دو کشور پروژه های مختلفی وجود داشته و برای اجرا بررسی شده است.

وی بیان کرد: ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین دو کشور از جمله این پروژه ها می‌باشد که بعد از مشخص شدن مکان، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: هر پروژه اجرایی بین دو کشور باید دارای توجیه اقتصادی برای طرفین باشد تا به مرحله اجرا برسد.

وی با بیان اینکه احداث خط ریلی بین استان اردبیل و آذربایجان یکی از پروژه هایی است که دو کشور در خصوص اجرای آن به توافق رسیده اند، بیان کرد: اتصال خط ریلی آذربایجان به استان مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

بهنامجو اضافه کرد: یک شرکت خصوصی با سهامداری مردم منطقه ایجاد میشود تا متولی بارانداز ریلی در منطقه باشد.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب جاده های شمال استان گفت: وضعیت راههای شمال می بایست در یک محجدود سه ساله سروسامان بگیرد و این موضوع در مصوبات سفر ریاست جمهوری لحاظ خواهد شد.

او همچنین بر اهمیت صنایع دستی در منطقه تاکید کرد و گفت: در زمینه ایجاد پالاشگاه ذرت در پارس آباد زمین به سرمایه‌گذار واگذار شده و تسهیلات مالی نیز در مراحل پایانی تصویب قرار دارد ضمن اینکه کشت و صنعت مغان نیز صنایع مرتبط گوجه فرنگی ، روغن و بادام زمینی احداث خواهد کرد.

استاندار اردبیل بمناسبت هفته دولت روز پنجشنبه به شمال استان سفر کرده است . بهنامجو در این سفر از شهرستان های اصلاندوز ، پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان بازدید خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول