طرح های آب بر و آلاینده در اصفهان تصویب نمی شود


طرح های آب بر و آلاینده در اصفهان تصویب نمی شود

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: طرح هایی که اجرا و بهره برداری از آنها، آب بَر و همراه با آلایندگی محیط زیست باشد در این استان تصویب نمی شود.

عباس رضایی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان در تالار اجتماعات استانداری افزود: این خطه همچنان با مشکل خشکسالی و کمبود منابع آبی مواجه است به همین دلیل طرح های آب بر مورد موافقت مدیریت استان قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به بررسی ۱۰۱ طرح و مصوبه که از سوی کارگروه امور زیربنایی در جلسه امروز شورای برنامه ریزی مطرح شد، اظهار داشت: از بین این طرح ها با ۹۰ مورد موافقت و با هشت مورد مخالفت شد.

استاندار اصفهان ادامه داد: طرح های معدودی که مورد مخالفت قرار گرفتند موارد آب بر بودند یا به دلایلی مانند در مسیر سیل قرار داشتن رد شدند.

رضایی با تاکید بر این که اکثریت این طرح ها مورد تصویب قرار گرفت، تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که استان سرمایه گریز نیست و اگر با مواردی مخالفت می شود برای حفظ سلامتی و ایمنی مردم و مساله کم آبی است.

وی با بیان این که امروز طرح های توسعه گلخانه ای و گردشگری و منطقه ویژه اقتصادی شرق اصفهان در جلسه شورای برنامه ریزی تایید شد، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه شرق اصفهان مصوبه هیات دولت را دارد اما اجازه فعالیت به صنایع آب بر یا آلاینده در این طرح داده نمی شود و این صنایع باید بیشتر مبتنی بر فناوری های برتر (های تک) و همراه با کارآفرینی و اشتغال زیاد باشند.

استاندار اصفهان به تایید سامانه یکپارچه آماری در این جلسه اشاره و اضافه کرد: این سامانه برای استان بسیار مفید است و برخی مسئولان دیدگاه هایی درباره آن از جمله نحوه دسترسی و پایش آن داشتند که مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی این نظرها را جمع بندی کند تا موضوع در جلسه آینده مورد تصویب نهایی قرار گیرد.

در این جلسه عنوان شد که منطقه ویژه اقتصادی در شرق اصفهان دارای مصوبه هیات دولت در وسعت سه هزار و ۸۵۰ هکتار است که فاز نخست آن در یک هزار هکتار اجرا می شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان در این جلسه گفت که استان دارای سه هزار و ۳۰۰ طرح مصوب است که بیشترین اعتبارات آن مربوط به نوسازی مدارس، آبفای روستایی، راهداری، دانشگاه علوم پزشکی، مسکن، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی است.

همایون ناطقی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای مصوبه مناطق محروم از جمله درباره شهرستان فریدن، افزود: هیات دولت هیچ تصمیم جدیدی در این زمینه نگرفته است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون جمعیت دارد و با بیش از ۹ هزار واحد تولیدی، یکی از صنعتی ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود. این خطه همچنین یکی از قطب های کشاورزی کشور به شمار می آید اما در یک دهه اخیر با معضل کمبود منابع آبی، خشکسالی و خشک بودن رودخانه زاینده رود در برخی از فصل ها مواجه شد.

۳۰۱۱ /۶۰۲۶/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران