مطبوعات خارجی، پنجشنبه 22 آگوست 2019


رسانه های گروهی جهان چه می گویند؟

خبرگزاری ریانوستی: روسیه برای اولین بار یک روبات انسانی به نام "فیودور" به فضا فرستاد. فیودور قبل از پرتاب، جمله معروف یوری گاگارین که می گفت "برویم! برویم!" را تلفظ کرد.

سایت خبری Lenta.ru: ولادمیر زلنسکی رئیس دولت اوکراین از احتمال بازگشت روسیه به G-7 سخن گفت. وی گفت: "در طول 5 سالی که روسیه از این گروه خارج شد، شاهد هیچ تغییری نبودیم. روسیه در وحله نخست کریمه را بازپس دهد."

روزنامه روسی نزاویسیمایا: یک کانال تلویزیونی انگلیسی، آماده تولید یک مستند سه بخشی در مورد ولادمیر پوتین رئیس دولت روسیه می شود. نام این مستند، "پوتین: داستان یک جاسوس روسی" است.

لبریشن: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مجوز بازداشت به مدت نامشخص کودکان پناهجو را صادر خواهد کرد.

فرانس 24: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان را در پاریس به حضور پذیرفت، از جانسون انتطار برخی توضیحات در رابطه با برگزیت را دارد.

له تمپس سوئد: شرکت آمازون که یک شرکت تجارت الکترونیکی به مرکزیت آمریکاست، به همکاری با اینتل بزرگترین شرکت نیمه هادی جهان و مایکروسافت غول برنامه نویسی جهان، در تولید سلاح های اتونوم متهم می شود.

الپاییس: تلاش های اسپانیا- ائتلاف: پیوند بین حزب سوسیالیست کارگر PSOE و حزب چپگرای Podemos اسپانیا قطع می شود ولی این وضعیت تاثیری بر قراردادهای خودمختاری نخواهد داشت.

ال موندو: بحران Ocean Viking پس از بحران Open Arms. کشتی پزشکان بی مرز با 365 پناهجو در عرشه اش، از 13 روز گذشته تاکنون در انتظار راه حلی در سطح اروپاست.

لاوانگواردیا: جنگل های آمازون در آتش می سوزد.

الشرق الاوسط :امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، قبل از نشست G-7 با مقامات ایرانی در خصوص قرارداد هسته ای دیدار کرد.

الحیات لبنان: یونان برای جلوگیری از به خطر افتادن روابط با واشنگتن، به تانکر ایرانی کمک نخواهد کرد.

دویچه وله: مرکل خواستار پیشنهادی ملموس از سوی جانسون شد. برگزیت در دستور کار دیدار مرکل و جانسون در برلین قرار داشت.

اشپیگل آنلاین: یاری چند صد میلیون یورویی به سربازان آمریکایی از سوی آلمان. 35 هزار و 700 سرباز آمریکایی مستقر در آلمان برای حکومت آلمان هزینه ای میلیون ها یورویی دارد.

فراکنفورتر آلگمین زایتونگ: گفتگوی تلفنی مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا و جپ کوفود همتای دانمارکی اش. از آنجایی که جزیره گرینلند فروشی نیست، ترامپ سفر خود به دانمارک را لغو کرد.

خبرگزاری ایرنا: روحانی رئیس جمهور ایران گفت: خروج از برجام به معنای پیمان شکنی، زیرپا گذاشتن قانون و مقررات بین المللی و تروریسم اقتصادی است.

خبرگزاری مهر: حسن روحانی در مراسم رونمایی از سامانه موشکی ۳۷۳ گفت: سامانه دفاعی و بومی «باور ۳۷۳» که امروز رونمایی شد، سامانه ای است که از سامانه اس ۳۰۰ قوی تر و به اس ۴۰۰ بسیار نزدیک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش نگرانی ها در آمریکا و اروپا نسبت به پیشروی احتمالی نیروهای مسلح روسیه