14 فضای آموزشی استان سمنان هفته دولت افتتاح می‌شود


14 فضای آموزشی استان سمنان هفته دولت افتتاح می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: 14 فضای ورزشی و آموزشی با زیر بنای 17 هزار متر مربع و 88 کلاس درس هفته دولت امسال در سمنان بهره‌برداری می‌شود.

سعید هژبری روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: ۲۶۰ میلیارد ریال برای ساخت و بهره برداری از ۱۴ طرح آموزشی و ورزشی استان در هفته دولت هزینه شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۴ طرح ورزشی و آموزشی آماده بهره‌برداری در هفته دولت، ۱۰ طرح با زیربنای ۱۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع با مشارکت خیران ساخته شده است.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، خیران ۴۴ میلیارد ریال در ساخت ۱۰ طرح آموزشی و ورزشی آماده افتتاح در هفته دولت در استان کمک کردند.

وی ابراز داشت: افتتاح طرح‌های نوسازی مدارس استان سمنان ویژه هفته دولت با طرح های آغاز سال تحصیلی همزمان است و امسال تکمیل‌ طرح‌های ورزشی و آموزشی نیمه تمام، تخریب و مقاوم سازی مدارس، حذف مدارس خشتی و گلی، استانداردسازی گرمایش مدارس و توسعه فضاهای ورزشی اولویت ادره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان است.

وی یادآور شد: امسال مقاوم‌سازی چهار مدرسه در استان سمنان شامل ۲۴ کلاس درس با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

هژبری با بیان اینکه ۸۰ درصد مدارس استان سمنان از استاندارد گرمایشی برخوردار هستند، افزود: تنها ۲۰ درصد مدارس استان از استاندار گرمایشی برخوردار نیستند و تا سال آینده ۱۰۰ درصد مدارس استان از لحاظ گرمایش استانداردسازی می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: هفت کلاس درس پیش ساخته تا مهر ۹۸ در منطقه کالپوش که اوایل امسال دچار رانش زمین شده بود، به منظور تامین فضای آموزشی دانش آموزان مستقر می‌شود.

وی اضافه کرد: فضای اداری، بهداشتی و درمانی در کالپوش در نظر گرفته نشده و در صورت تعریف زمین از سوی سازمان مدیریت بحران، ساخت مجتمع آموزشی به صورت گام به گام آغاز می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان تصریح کرد: مشارکت خیران در ساخت مدارس در استان امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته و خیران یکهزار و ۶۰ میلیارد ریال برای ساخت فضای آموزشی کمک کردند.

دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...