پسته‌کاری دامغان تا 50 هزار هکتار قابل افزایش است


پسته‌کاری دامغان تا 50 هزار هکتار قابل افزایش است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: 17 هزار هکتار باغ پسته دامغان با ظرفیت آب و خاک موجود، تا 50 هزار هکتار قابلیت افزایش دارد.

ابوالفضل حسن بیکی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان در سالن همایش های دانشگاه دامغان گفت: شهرستان دامغان در سال ۹۸ در خصوص محصول پسته تا ۳۰ هزار میلیارد ریال تولید ثروت دارد که با ظرفیت موجود و فراهم شدن زیرساخت ها، می توان آن را افزایش داد.

وی تصریح کرد: امروز بالغ بر ۸۰ درصد از پسته این شهرستان توسط تاجران خارج از کشور خریداری و در کشوری دیگر بسته بندی و به نام همان کشور برندسازی می شود.‌

حسن بیکی اضافه کرد: معرفی پسته دامغان به تمام دنیا، بزرگترین رسالت جشنواره ملی پسته ایران- دامغان است که با برنامه‌ریزی درست، به راحتی می شود جهت برندسازی پسته دامغان در همین شهرستان گامی موثر برداشت تا این امر توسعه و رونق شهرستان را به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: پسته، گنج و گوهر ارزشمند شهرستان دامغان است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و در پیشرفت و کیفیت بهتر آن تلاش کرد و صادرات این محصول را افزایش داد.

حسن بیکی افزود: امروز دیگران در تلاش هستند تا پسته دامغان را خریداری و این پسته را به نام خود به سراسر دنیا صادر کنند، امیدواریم برگزاری این گونه جشنواره ها بتواند در سرعت بخشی به توسعه کشت و فرآوری پسته موثر واقع شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران ۱۵ کشور را در همسایگی خود دارد و طبق آمارها بیش از ۶۰۰ میلیون نفر از مردم کشورهای همسایه از محصولات ایرانی بهره مند می باشند.‌

ششمین جشنواره ملی پسته دامغان ۳۱ مرداد تا پنجم شهریور ۹۸ به همراه نمایشگاهی در ۱۰۶ غرفه از محصولات، فرآورده ها و صنایع دستی و گردشگری، به همراه کارگاه های آموزشی در حال برگزاری است.

٨۰ درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار دارد و شاه پسند ، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی، مهمترین ارقام پسته این شهرستان است.

تاماکولو واتارا، سفیر کشور ساحل عاج مهمان ویژه افتتاحیه ششمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان بود.

۹۸۵۶/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک