100 تخلف در حریم و بستر رودخانه‌های دیواندره شناسایی شد


100 تخلف در حریم و بستر رودخانه‌های دیواندره شناسایی شد

سنندج - ایرنا - 100 مورد تخلف در حریم و بستر رودخانه‌های دیواندره شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

محمد محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حفاظت از رودخانه ها، جلوگیری از تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانهها از وظایف این اداره است افزود: ۱۰۰ مورد تختلف شناسایی شده هم اکنون از سوی این اداره در حال پیگیری است که تا کنون رفع تصرف ۳۱ مورداز حریم بستر رودخانه ها و منابع الاینده با همکاری انجام و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: ۱۸مورد از خلع ید شده ها مربوط به بستر و حریم رودخانه ساحلی(چم) دیواندره در بازه میدان بسیج تا انتهای شهر و ۱۶ مورد نیز مربوط به بازه محله خلیفه آباد بوده که متصرفان در سال‌های گذشته اقدام به احداث مستحدثات کرده‌اند رفع تصرف شده است.

مدیر منابع اب دیواندره با اشاره به بارش های سیل آسا و قرار گرفتن برخی محلات در بستر رودخانه‌ها اظهار داشت: پس از بروز خسارتهای مالی و جانی ناشی از سیل در بستررودخانه های مناطق سیل زده کشور هم اکنون مسئولان دیواندره بهدر صدد جابه جایی محله خلیفه‌آباد این شهر و رفع تصرفات در بستر رودخانه هستند.

محمدی گفت: تصرفات حریم و بستر رودخانه‌ها به اشکال مختلف می‌تواند سبب تغیر مسیر جریان آب، آبگرفتگی معابر و بروز خسارات جانی و مالی در هنگام وقوع سیلاب شود.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰هزار نفری در ۹۵کیلومتری شهرسنندج مرکز کردستان قرار دارد.

۷۳۵۳ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...