رئیس هیأت اندیشه‌ورز سازمان بسیج کارگران کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد


رئیس هیأت اندیشه‌ورز سازمان بسیج کارگران کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

یاسوج- ایرنا- رئیس هیأت اندیشه‌ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانه کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده سپاه فتح استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه در این آئین اظهار داشت: هدف هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانه جات کهگیلویه و بویراحمد شناسایی فرصت ها و تهدید های جامعه کارگری استان است.

سردار حمید خرمدل افزود: این هیأت راه برون رفت از مشکلات موجود در جامعه کارگری را احصا می کند و در نتیجه آن در امور قشر کارگران گره گشایی می شود.

وی بیان کرد: امید است پروانه نیک مرام، رئیس هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانه جات کهگیلویه و بویراحمد با توجه به تجربیات موفق خود در حوزه کار و کارگری بتواند در این هیأت نیز بدرخشد.

خرمدل عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری صنعتگران همچون رزمندگان اسلام در وضعیت کنونی هستند که باید در رفع مشکلات آن ها کوشید.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: عملکرد بسیاری از مدیران در این استان جزیره ای است و رویه اتحاد و همدلی به ندرت به چشم می خورد.

وی تصریح کرد: هم اینک ایران در جنگ تمام عیار اقتصادی به سر می برد و در این میان کارگران و صنعتگران در خط مقدم این جبهه فرار دارند.

سردار خرمدل بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد برخورد مناسبی با سرمایه گذاران نمی شود و بسیاری از آن ها از سرمایه گذاری در این استان گریزانند که لازم است مسئولان امر تدابیر وی‍‍ژه ای برای کاهش بروکراسی اداری بیاندیشند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با همدلی و همراهی باید زمینه اشتغال جوانان این استان را فراهم کرد و از تعطیل شدن کارخانه ها و مراکز تولیدی و صنعتی جلوگیری کرد.

وی عنوان کرد: بکارگیری بدون ضابطه نیروها در ادارات و بیمارستان ها همچون ۴۰۰ نفر نیروی قراردادی بیمارستان شهید جلیل امر پسندیده ای نیست و سبب ایجاد معضلات فراوانی می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سال ۹۷ تاکنون در این استان کم ترین واکنش ها و اعتراضات کارگری نسبت به سال های گذشته در این استان در مقایسه با سایر استان های کشور وجود داشته است.

پروانه نیک مرام افزود: برخی کارگران که در دستگاه های دولتی مشغول به کار هستند باید از طریق دیوان عدالت اداری برای پیگیری مطالبات خود اقدام کنند زیرا که اداره کل کار فاقد صلاحیت لازم در این زمینه است.

وی بیان کرد: تحقق شعار امسال به طور جد موضوع اصلی تصمیمات و مأموریت های این اداره کل به ویژه در سطح مراکز تولیدی و صنعتی استان خواهد بود و از هیچ تلاشی در این خصوص مضایقه نخواهیم کرد.

نیک مرام افزود: می توان زمینه بهره مندی کارفرمایان این استان را از بسته های تشویقی و حمایتی دولت در شرایط اقتصادی فعلی فراهم کرد به گونه ای که این کارفرمایان با جذب افراد دارای مدرک دیپلم و بالاتر از آن (بین ۲۰ تا ۳۵ سال) از طرح پرداخت یارانه دستمزد برخوردار شوند تا براساس آن ۴۰ درصد از حداقل دستمزد استخدام شده به مدت ۱۲ ماه توسط اداره تعاون پرداخت شود.

۹۸۶۸/۶۱۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در