حوزه معدنی و گردشگری اولویت توسعه راین است


حوزه معدنی و گردشگری اولویت توسعه راین است

کرمان - ایرنا - به گفته نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، حوزه معدنی و گردشگری مهمترین اولویت در توسعه اقتصادی بخش راین محسوب می شود که باید مورد توجه و رسیدگی مسئولان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید بخش راین افزود: وضعیت معین اقتصادی بخش راین (شرکت مس شهید باهنر) باید تعیین تکلیف شود و با برنامه جدید عملیاتی اشتغالزایی را در این شهرستان افزایش دهد.

وی ادامه داد: مجوز گردشگری برای مرمت، بازسازی و سرمایه گذاری در آبشار و ارگ راین با مشارکت بخش خصوصی واگذار شود.

وی اظهار داشت: راین امروز به صورت کامل به شهری گردشگری تبدیل شده و قرار گرفتن این شهر در مسیر کرمان به جنوب استان یک فرصت برای این بخش است.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: پهنه های معدنی ثبت شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به سرعت تعیین تکلیف و پروانه بهره برداری در این بخش صادر شود.

وی تصریح کرد: وضعیت زیرساخت های مخابرات در روستاهای راین مساعد نیست و باید با حضور شرکت مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیدگی شود.

پورابراهیمی ادامه داد: گازرسانی به روستاهای منطقه جنوب بخش راین باید تعیین تکلیف و برنامه زمانبندی برای اجرای این پروژه ها تعریف شده است.

وی افزود: مدیرکل راهداری با دست خالی کارها را در بخش بهسازی راهها پیش برده و روکش آسفالت راین به گسک یکی از اولویت های ما است.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مناقصه ای برای مشخص شدن پیمانکار روکش آسفالت باید انجام شود و در صورتی که اتصال محور راین - بردسیر به طول ۲ کیلومتر انجام شود شاهراه ارتباطی در این منطقه کامل می شود.

وی گفت: برای واگذاری زمین به جوانان فاقد مسکن در شهرهای کوچک از جمله راین با حضور استاندار کرمان و مدیرکل راه و شهرسازی تصمیم گیری شود.

مشکل اصلی بیکاری جوانان راین است

امام جمعه راین نیز گفت: مشکل اصلی جوانان راین بیکاری است و فضای این شهر، قابلیت ها بسیار خوبی دارد و جمعیت شهری بیش از ۲۰ هزار نفری می طلبد برای رفع معضل بیکاری فکری برای این منطقه شود.

حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی افزود: احداث نیروگاه خورشیدی و کارخانه چیپس به صورت نیمه تمام باقی مانده و با راه اندازی این طرح ها راین به جایگاه اصلی خود خواهد رسید.

وی عنوان کرد: مجموعه مس باهنر سرمایه گذاری خوبی در حوزه صنایع دستی و احداث خانه محرم انجام داده که باید اقدامات بیشتری برای توسعه در این منطقه انجام دهد.

امام جمعه راین بیان کرد: وحدت مطلوبی بین مسئولان بخش راین وجود دارد و این وحدت می تواند منشا اثر باشد.

وی گفت: اقدامات مطلوبی در بخش راهسازی، کشاورزی، آب و برق بخش راین انجام شده اما مشکلاتی در حوزه های گاز طبیعی، راه های روستایی و تعریض جاده راین به جیرفت در منطقه وجود دارد که باید رفع شود.

علیدادی سلیمانی اضافه کرد: راین ۶۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و این بخش پنج امامزاده و ۵۰ مسجد دارد که نشان می دهد این بخش با پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی، ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی خوبی دارد.

۳۰۲۹/۷۴۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش