بیشترین حنای کشور در جنوب کرمان تولید شد


بیشترین حنای کشور در جنوب کرمان تولید شد

جیرفت - ایرنا - جنوب کرمان با تولید بیش از  28 هزار تُن برگ سبز گیاه دارویی حنا، رتبه نخست کشور در تولید این محصول را به خود اختصاص داد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سطح زیر کشت حنا در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان چهار هزار و ۶۷۲ هکتار است.
منصور شریف با بیان اینکه برداشت حنا در طول سال طی سه مرحله در اردیبهشت، تیر و مهرماه انجام می شود، افزود: مرحله دوم برداشت گیاه دارویی حنا از اواخر تیرماه سال جاری آغاز شده است.
وی اظهار داشت: طی سه مرحله برداشت مجموعاً میزان ۲۸ هزار و ۳۲ تن برگ سبز گیاه دارویی حنا برداشت و به کارگاه های حناسایی داخل و خارج از استان ارسال می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: برداشت برگ سبز گیاه دارویی حنا به صورت سنتی و یا با ماشین آلات کشاورزی انجام می شود.
وی عنوان کرد: حنای تولید شده در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شریف اظهار داشت: جنوب کرمان به ویژه رودبار جنوب و قلعه‌گنج یکی از قطب های تولید گیاه دارویی حنا در کل کشور به شمار می روند.
وی مشکلات اصلی حنا کاران را کمبود بذر اصلاح شده و نبود کارخانه‌های فرآوری در منطقه عنوان کرد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته این مشکل در سال آینده با همکاری بخش خصوصی، کارخانه حناسایی و فرآوری حنا در شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج راه اندازی می شود که ارزش افزوده محصول و اشتغال جوانان را در پی خواهد داشت.

بنا به گفته پزشکان طب سنتی، استفاده از روغن، ساقه و دانه‌هه، رایج‌ترین شکل استفاده از حنا به شمار میرود و عصاره‌ حنا با غلظت بالای مواد شیمیایی و مغذی، خاصیت ضدالتهابی، ضدمیکروبی و ضد ویروسی دارد و فشار خون را کاهش می‌دهد اما بیشتر مردم حنا را به‌ عنوان رنگ مو استفاده می‌کنند.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده و یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند.
۷۴۵۰/۷۴۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط