به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد اربعین حسینی استان گیلان از حضور گسترده مردم در برپایی جشن‌ها در دهه امامت و ولایت از عید قربان تا غدیر تشکر و قدردانی کرد و گفت: از برادران و خواهران اهل سنت گیلان به جهت مشارکت و حضور گسترده در این مراسمات که نشان دهنده وحدت و وفاق مسلمانان این کشور خصوصاً استان است، تشکر می کنم.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و انسجام در برگزاری جلسات کمیته های ۱۲ گانه ستاد اربعین اظهار کرد: عملکردها باید براساس سیاست‌های ابلاغی ستاد مرکزی اربعین باشد و همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق سامانه سماح نظارت ها و هماهنگی ها نیز تشدید شود.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها تعداد زوار امسال بیش از سال های گذشته خواهد بود، افزود: برنامه ریزی های لازم برای افزایش حداقل ۳۰ درصدی زوار انجام شده و از تمام ظرفیت های موجود جهت ارائه خدمات مطلوب استفاده می شود.

وی به ضرورت تمهید برخی موارد ضروری متناسب با نیاز زائران اشاره و تصریح کرد: آماده سازی زیرساخت ها، استفاده از ظرفیت راه آهن، افزایش گیت‌ها در پایانه مرزی آستارا برای جلوگیری از صف های طولانی، اطلاع رسانی به موقع جهت ثبت نام زوار و پوشش خبری مطلوب باید مورد توجه کمیته های اربعین قرار گیرد.

دکتر زارع با تاکید بر حفظ امنیت و سلامت در مسیر برگزاری همایش اربعین حسینی گفت: برگزاری اجتماع بزرگ اربعین در شرایطی امن و آرام جلوه ای از وحدت مسلمانان و عظمت اسلام است که همکاری مضاعف کمیته‌های ستاد، سازمان های مردم نهاد، شوراهای اسلامی، شهرداری ها و خیران را می‌طلبد.