مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان از بازگشت 12 واحد غیرفعال به چرخه تولید که موجب اشتغال 196 نفر شده است، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امیر امیرزاد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن بیان این که شهرک های صنعتی هرمزگان، از سال 1370 تاسیس شده است، بیان کرد: حجم اراضی در اختیار شهرک های صنعتی در هرمزگان چهار هزار و 700 هکتار است که از این تعداد، 202 هکتار در سال جاری در حوزه زیرساخت ها به این شهرک اضافه خواهد شد.

امیرزاد با اشاره به این که شهرک های صنعتی توانسته است 107 قرارداد سرمایه گذاری منعقد کند، گفت: بیشترین قرارداد ها در سال 96 و 97 به امضا رسیده است.

وی به نزدیک شدن هفته دولت اشاره کرد و از افتتاح 19 پروژه توسط این شرکت خبر داد و تشریح کرد: از این تعداد پروژه، سه پروژه عمرانی با اعتبار سه میلیارد و 288 میلیون تومان، 10 طرح تولیدی با اعتبار 181میلیارد و 200 میلیون تومان و چهار پروژه عملیات با اعتبار 14 میلیارد و700 میلیون تومان، است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان از اجرای دو پروژه، در قالب مسئولیت اجتماعی در روستاهای میناب خبر داد و افزود: مصوبه ساخت شهرک صنعتی خصوصی آفتاب در بندرلنگه، به تصویب رسیده است و همچنین در دو شهرستان جاسک و بشاگرد، شهرک صنعتی ایجاد شده است که با این اوصاف می توان گفت در همه ی شهرستان های استان شهرک‌ صنعتی وجود دارد.

وی اذعان داشت که 6 شهرک های صنعتی دیگر در دست ساخت است که از این تعداد دو شهرک توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود، ادامه داد؛ تاکنون یک هزار و 20 قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده است، که 410 طرح با ظرفیت اشتغالزایی پنج هزار و 400 نفر، به بهره برداری رسیده است.

امیرزاد ضمن تاکید بر این نکته که کمتر از 30 درصد از واحدها شهرک های صنعتی هرمزگان غیر فعال هستند، گفت: 30 واحد در شهرک های صنعتی استان هرمزگان در سال 97 به چرخه تولید بازگشت که موجب اشتغال 426 نفر شد و از ابتدای سال جاری نیز توانستیم 12 واحد را به چرخه تولید باز گردانیم که موجب اشتغال 196 نفر شده است.

وی با بیان این که در راستای تحقق رونق تولید، وزارت صنعت برنامه هایی را در قالب هفت محور اصلی در نظر گرفته است، گفت: محور اول، توسعه و تعمیق ساخت داخل است که در این برنامه نیازهای صنعت و کالاهای کشور شناسایی و با استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی داخلی برنامه ریزی مدونی جهت تولید آن ها در نظرگرفته می شود، که در این راستا اولین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید اواخر تیرماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

مدیر عامل شهرک های صنعتی هرمزگان در خصوص محور دوم بیان داشت: محور دوم توسعه صادرات غیرنفتی در استان است، که با حمایت از تشکیل کنسرسیوم های صادراتی جهت افزایش صادرات غیر نفتی برنامه ریزی کرده ایم و اولین کنسرسیوم؛ کنسرسیوم صادراتی فرآورده های شیلاتی در مردادماه شکل گرفت و برنامه ریزی خوبی جهت افزایش صادرات این حوزه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: محور سوم فعال سازی معادن کوچک مقیاس از طریق واگذاری آن ها به واحدهای بزرگ معدنی است.

امیر امیرزاد تاکید کرد: محور چهارم، توسعه فناوری و شرکت های دانش بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژکاری به نوآوری است.

امیرزاد محور پنجم،مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، دانست و گفت: محور ششم در راستای رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت است.

وی در پایان گفت: محور هفتم، تامین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری است.