بررسی مدیریت جوانان از دیدگاه امام علی(ع)


بررسی مدیریت جوانان از دیدگاه امام علی(ع)

قشم - ایرنا - کتاب « بررسی مدیریت جوانان از دیدگاه امام علی(ع)» نوشته خدیجه شهبازی کرمخانی به تحلیل فرمایشات آن حضرت در خصوص جوانان و مدیریت آنان می‌پردازد.

این کتاب در سه بخش تدوین شده‌ که در بخش نخست، مهمترین ویژگی‌های جوان و جایگاه جوانان در نظر مدیران و کارگزاران از منظر امام علی(ع) بیان شده‌است.

مخاطب در بخش دوم با تبیین ویژگی‌های مدیران از دیدگاه امام علی(ع) آشنا می‌شود. در این بخش ابتدا ویژگی‌های تخصصی که یک مدیر باید دارا باشد و سپس خصوصیات ارزشی و اخلاقی مدیر از منظر مولای متقیان بحث شده است.

در بخش سوم، مولف درباره چگونگی رسیدن جوان به مدیریت می‌پردازد و ویژگی‌های مشترک جوانان و مدیران موفق از نظر امیرمومنان(ع) را مورد مداقه قرار می‌دهد.

مولف در مقدمه آورده‌است که امام علی(ع) در نهج البلاغه به ویژگی‌های جوانان و توامندی‌های این قشر و شیوه‌های مدیریت آنان پرداخته است.

شهبازی کرمخانی تاکید کرده‌است که با توجه به جمعیت زیاد جوان در کشور و مطالبات و جایگاه اجتماعی آنان، برنامه ریزی برای هدایت و تربیت صحیح آنان بر اساس سخنان امام علی(ع) امری ضروری است.

نثر بی تکلف به همراه ارجاعات مناسب و تحلیل‌های ملموس از ویژگی‌های این کتاب است که به خواننده جهت مناسبی برای درک موضوع کتاب ارائه می کند.

این کتاب دارای ۸۶ صفحه است و در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات امیرصدرا(از انتشارات بومی شهرستان قشم) در یکهزار نسخه به چاپ رسید. بهای این کتاب ۱۳ هزار تومان است.

برشی از کتاب

انعطاف پذیری، رفق و مدارا ویژگی مشترک دیگری است که امام علی برای جوانان و مدیران موفق بیان می‌فرماید. ضرورت و جایگاه ویژه مدارا و مهربانی در نگاه مدیریتی امام علی(ع) تا آنجاست که آن حضرت توجه به مدارا و رفق را حتی هنگامی که برخوردهای شدید اقتضا می کند، ضروری می‌داند و سفارش می‌کند که هنگام شدت و سختگیری نیز نباید از مهربانی و عطوفت غفلت کرد.(صفحه: ۶-۷۵)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه